Ana içeriğe atla

Modam Stardoll Yazarları ile Soru Cevap



 Herkese Merhabalar!

Bildiğiniz üzere bir kaç hafta önce sizlerden bizlere hem blogda hem de kulüpte soru sormanızı istemiştik. Her ne kadar çok fazla katılım olmasa da sizlerden gelen soruları yanıtlamak istedik. Umarım hoşunuza giden bir soru cevap olur. :) 


İlk soru innPretty tarafından sorulmuş; "Modam Stardoll bloğunuzu ne zaman açtınız ve açmaya nasıl karar verdiniz?"
Begüm: "Bloğu 8 Nisan 2019 tarihinde açtım ve direk açtığım günde "Benim Hakkımda!" başlıklı bir yazı yayınlamıştım. Türkiye'de aktif blog olmadığını gördüm ve blog açmanın güzel bir fikir olacağını düşündüm. Blogların aktif olduğu zamanlarda bloglarda zaman geçirmek bana çok eğlenceli geliyordu ondan dolayı yeniden aktif bir blog olması ve benim gibi kişilerin zaman geçireceği bir yer olması adına neden bir blog açmıyorum ki diye düşündüm. :)"

İkinci soru LeenaLea tarafından sorulmuş: "
Ben en çok Özlem ile nasıl tanıştığınızı merak ediyorum bloğunuzda ve bu kulüpte yeni sayılıyorum biraz 😅😍"
Özlem: "Tıpkı Begüm'ün yukarıda bahsettiği gibi ben de Stardoll'un Türkiye kullanıcılarının eskisi gibi blogları kullanmadığını ve ortada aktif bir blogun da kalmadığını görmüştüm. Eskiden beri bloglar Stardoll için çok keyifli bir sosyalleşme ortamıydı, bunu kendimce devam ettirebilmek adına ben de hemen hemen aynı tarihlerde bu blog dışında başka bir blog açmıştım. Sonradan Modam Stardoll'u fark edince Stardoll'dan Begüm'e mesaj attım, ki böyle konularda çok da atılgan birisi değilimdir. Birlikte blog yazmaya devam etmeyi teklif ettim, hiç de olumlu bir dönüş beklememe rağmen Begüm teklifimi kabul etti. Sonrası malum :)"

Üçüncü soru mishaxx1 tarafından sorulmuş: "
Stardolla nasıl başladınız? 😍 "
Begüm: "Ben Stardoll'a ilk 2010 yılında ilkokul arkadaşımın evine gittiğimde 'Gel böyle bir oyun var sana da hesap açalım' demesiyle başladım. Daha sonra ilk hesabım kapandığı için şuanda kullandığım hesabımla oynamaya devam ettim."
Özlem: "Benim blog siteleriyle geçmişim Stardoll'un da öncesine dayanıyor. 2008-2009 civarında ünlüler için açılan ve herkesin 'şablon, avatar, imza' vs. tasarımlar yaptığı bir Blogcu dönemi vardı. Orada dönemin en popüler Türk blogu Stardoll'u anlatan bir yazı yazmıştı, ben de oradan görünce katılmıştım. Bahsettiğim blog epey popülerdi, o dönemde benim gibi pek çok kişinin Stardoll'a akın etmesine vesile olduğuna eminim :)"

Üçüncü soruya benzer bir şekilde ece3434ece bizlere "
Stardoll'a kaç yaşında başladın?" diye sormuş.
Begüm: " İlk başladığımda sanırım 11 yaşındaydım. "
Özlem: "9 yaşındaydım diye hatırlıyorum."

Dördüncü soru Evaandreanne tarafından sorulmuş: "
Sorum Özlem için: Stardoll ile ilgili blog yazıyor olmak nasıl bir his?"
Özlem: "Hem yorucu, hem de çok keyifli :) Stardoll'un daha aktif olduğu dönemler benim için blogda daha keyifli geçiyor, örneğin limitli bir koleksiyonun spoilerları çıkınca o koleksiyon yayınlanana dek blogda bir dolu insanla hazırda beklemeyi ve konuşmayı seviyorum. Böyle dönemlerde daha çok kişiye hitap ettiğimizi bildiğim için çeviri yapmak, uzun yazılar yazmak vs. gibi daha uğraştırıcı blog işlerine daha çok heves duyuyorum. Ancak Stardoll'un sessizleştiği dönemler, tıpkı aktif olduğu dönemlerde olduğu gibi bir etki yaratıyor blogda ve bizde. O zaman kısacık yazılar bile uğraştırıcı hissettiriyor."


Beşinci soru shovturkiye tarafından sorulmuş: "
Kullanıcı adlarınızın hikayesi nedir? Bilgileri paylaşırken araştırmalarınız çok zaman alıyor mu?"
Begüm: "Benim ilk hesabımın adı begum1999''du, direk ismimi ve doğum tarihimi ekleyerek çok yaratıcı bir kullanıcı adı oluşturmuştum
😄 Şuan kullandığım hesabın kullanıcı adı ise ilk ismim Ayşenur'un ve o zamanlar hayranı olduğum ünlü Zachary Levi'nin birleşimiyle oluşturulmuş bir isim. Yine ne kadar yaratıcı olduğumu görebilirsiniz 😅
İkinci soruna gelecek olursam yazıları paylaşmadan önce yaptığımız araştırmalar gerçekten yazıya göre değişebiliyor. Benim en çok zaman harcadığım şey genelde yazı için uygun resimleri bulmak veya o resimleri düzenlemek oluyor."

Özlem: "Benim kullanıcı adımın hikayesi eski bir arkadaşımla aramızdaki bir şakaya dayanıyor. Şu anki Stardoll hesabımı da o arkadaşımla yıllar sonra Stardoll'a bir bakmak ve o zamanlar aktif olduğumuz stan Facebook vs. hesaplarımızda post atmak için açmıştık zaten. Sonra ben oyunu bırakamadım tabii :)

İkinci soru için tamamen Begüm gibi düşünüyorum, yazıdan yazıya değişiyor kesinlikle. Stardoll Tarihi gibi seri yazılarını hazırlarken bilgileri ve olayları teyit etmek adına çok fazla kaynak aradığım için o yazılar gerçekten çok zamanımı alıyor, ancak onun dışındakiler için çok da aynısını söyleyemem."


Son soru ise serhanservet670 tarafından sorulmuş: "Sorum ikinize de Stardoll dışında blog yazmak istediğiniz konu-konular var mı, varsa nelerdir?"
Begüm: "Stardoll dışında bir konuda yazacak olsaydım sanırım moda ile ilgili olurdu. Daha önceden de aklımda olan bir konuydu fakat yoğunluktan dolayı üzerinde duramadığım bir konu oldu ne yazık ki."
Özlem: "Ben önceden kitap ve film eleştirileri yapıyordum farklı sitelerde. Şu an yine aynı konuların yanında bir de müzik ve Begüm gibi moda üzerine bir blog yazmayı isteyebilirdim."

Yorumlar