Ana içeriğe atla

Stardollcu Fecir ile Röportaj

 Herkese merhaba!

Birçoğumuz çocukken Stardoll Bedavaları yazan sitelerdeki tüm linkleri tek tek denerken tanıdık fecir'i ve blogunu. Bilmediğimiz pek çok Stardoll bilgisini öğrendik, oyundaki yakınlarımızla tanıştık :) Stardollcufecir blogu Stardoll Türkiye için uzun yıllar büyük bir platform oluşturdu ve bizim gibi pek çok bloga ilham verdi. Bu gibi sebeplerden aslında uzun zamandır sevgili fecir ile blogda röportaj yapmak istiyordum, kısmet bugüneymiş :) Kendisi de bana çok güzel geridönüşlerde bulundu ve teklifimi kabul etti. Dilerim siz bu röportajı okurken benim aldığım kadar keyif alırsınız! 


S: Oyunu eskiden beri oynayan okuyucularımızın seni tanımama imkanı yok denecek kadar az olsa da biraz kendinden bahsedebilir misin? fecir kimdir, Stardoll dışında nelerden hoşlanır ve neler yapar?

C: Öncelikle bütün Stardollculara merhaba :) Ben Selda. İstanbul'da yaşıyorum. Zaman zaman ilgimi kaybetsem de yaklaşık 12 senedir Stardoll'dayım. Stardoll'da pek başarım olmasa da bloğum sayesinde bayağı tanınmış oldum. Bu sayede çok güzel arkadaşlıklarım oldu.


S: Stardoll oynamaya ne zaman ve nasıl başladın?

C: Stardoll'dan önce "i-dressup" ve "girl sense" gibi oyun sitelerinde hesaplarım vardı. Daha farklı oyun siteleri var mıdır diye araştırma yaparken bir blog yazısında Stardoll'a rastladım ve üye oldum. Benim hikayem de böyle başlamış oldu.


S: Stardollcufecir blogunu ne zaman ve nasıl kurdun? Blogun ilk dönemlerinde şu anki konumuna geleceğini hiç düşünmüş müydün?

C: Stardoll diğer oyunlara benzemiyordu, çok fazla giysi ve eşya seçeneği vardı. Ünlü bebekleri giydirme, Starplaza ayrıntıları çok iyiydi. Bu da sitede çok fazla zaman geçirmeme neden oldu. Böylece oyunda bayağı ilerledim. Başlarda oyunda çokça hediye eşya ve kıyafet olurdu. Suitimde bunları görenler nasıl aldığımı sormaya başladılar. Ben de bu sebeple bloğu kurmaya karar verdim. İlk dönemlerde blogun bu kadar popüler olacağını bilmiyordum. Amacım bildiklerimi paylaşmak, herkesin yararlanmasını sağlamaktı. Daha sonraları hayatın genel akışı içerisinde blogla ilgilenemedim. Yine de değerli yazarlarımız sayesinde blog varlığını sürdürmeye devam ediyor.


S: Stardoll oynamanın senin hayatında meslek, okul seçimi ya da ilgili hobilere yönelmek vs. konularda herhangi bir etkisi oldu mu?

C: Stardoll oynarken okul seçimi yapabilme şansım olsaydı tekstil ve moda üzerine eğitim almayı isterdim. Stardoll beni etkiledi diyebilirim. Moda ve trendleri takip etmeyi ve dikiş dikmeyi sevdiğimi farkettim. Bu yönümü görmeme yardımcı oldu.


S: Stardoll'da yapmayı en sevdiğin şey ve en az sevdiğin şey ne? Favori markan hangisi? Gerçek markalardan hangilerinin ürünlerini Stardoll'da görmek istersin?

C: Stardoll'u genel anlamda seviyorum. Ama dekorasyon yerine kombin yapmayı daha çok seviyorum.

Ev ziyaretleri yaparak farklı kombinleri ve ev dekorasyonlarını incelemeyi eğlenceli buluyorum. Favori markam "It Girls" ve "Vinyl". Oradaki ürünleri kombinlerimde çokça kulanırım. Gelmesini istediğim markalar ise haute couture çalışan Elie Saab ve Zuhair Murad ve zarif çizgisi olan Erdem Moralıoğlu. Ayrıca Elsa Schiaparelli'nin tasarımlarını Starplaza'da tekrar görmek isterdim.


S: Bize hakkında insanların duyunca şaşıracağı bir şey söyleyebilir misin?

C: Bu soruya nasıl cevap verebilirim bilmiyorum. Hakkımda şaşırılacak bir özellliğim yok sanırım :)


S: Dollunun tarzını nasıl tarif edersin? Kendi hayatındaki tarzınla kıyaslayabilir misin? Stardoll oynamanın bu konuda sana bir katkısı olduğunu hiç düşündün mü?

C: Dollumu bazen çok sportif bir kombinle, bazen de dramatik yönü kuvvetli parçalarla kombin yapılmış şekilde görebilirsiniz. Dollumun belli bir tarzı yok aslında, bu yüzden bu oyunu seviyorum. Bana hitap etmeyen veya kullanmayacağım tarzları deneme imkanı veriyor. Ayrıca nostaljiyi de sevdiğimden dolumun yüzüne maske kullanmıyorum. 

Gerçek hayatta ise tarzımda rahatlık ön planda. sportif ve sade parçaları kullandığım çabasız bir tarz diyebilirim.


S: Sana ne ilham verir?

C: Doğa ve saflık bana ilham verebilir.


S: Stardoll'un eski zamanlarına tanık olmuş bir oyuncu olarak şu an ile eski dönemleri kıyaslayabilir misin? Eskilerden en çok özlediğin şeyler neler?

C: Evet, eski Stardoll'dan bazı şeyleri özlüyorum. Kıyaslama yaparsak eski Stardoll'da arkadaşlar arasında daha samimi ilişki vardı. Birbirimizle her konuda sohbet ediyorduk.

Ayrıca Stardoll yöneticileri de ilgiliydi. Oyunu en iyi yapmak için çalışıyorlardı. Sitenin mottosunu gerçekten yansıtıyorlardı. Moda, şöhret ve arkadaşlar! Birçok gerçek marka geliyordu. DKNY, Herve Leger gibi. Reklam ve sponsor destekleriyle hediyeler geliyordu.

Mesela Disney film ve dizilerinden, yeni çıkan bir filmden hatta Barbie'nin eşya ve kıyafetlerine kadar birçok hediye giysi ve eşya geliyor, bunlarla ilgili aktiviteler oluyordu. 

Önemli günlerde daha iyi etkinlikler yapılıyordu.

Stardollar kazanmak da daha kolaydı, hatta coinleri Stardollar'a çevirmek bile mümkündü.


S: Blogunuzla oyunun Türkiye'deki blog kültürünü oluşturanlardan oldunuz ve blog yazarları olarak pek çok kullanıcıya ilham verdiniz. O zamanları özlüyor musun? Eskisi gibi bir blog kültürünün oyuncular arasında olamayışının sebebi sence ne?

C: Bunun Stardoll'a bağlı olduğunu düşünüyorum. Stardoll'da ne kadar yenilik, aktivite olursa kulanıcılar bunun hakkında konuşur. Çünkü blogda çıkış noktamız buydu.

Birçok kullanıcı sıkılarak oyunu bıraktı, haliyle bloglara erişim azaldı. Yine de şu sıralar blogda içerik üretmeyi özlediğim için blogda tekrar aktif olmaya çalışıyorum, yazılar yazıyorum. 


S: Tecrübeli bir blog yazarı olarak bize ve başka Stardoll blog yazarlarına vereceğin tavsiyeler var mı?

C: Şu anda yayında olan blogları gayet başarılı buluyorum. Aktif yazarlara önerim ise kullanıcıların öne çıktığı yarışmalar yapıp bloglara daha fazla ilgi çekebilmeleri ve bloglarını sürekli güncel tutmaları olabilir.


S: Son olarak bu röportajı okuyanlar için vermek istediğin en iyi tavsiye nedir? Ve eklemek istediğin bir şey var mı?

C: Öncelikle benimle röportaj yaptığınız için Modamstardoll bloğuna teşekkür ederim. Umarım okuyucular keyif almışlardır. Benim için de güzel bir anı oldu.

Stardoll için vereceğim tavsiye güvenlik ile ilgili. Ne sebeple ve her ne olursa olsun hesabınızın şifresini kimseyle paylaşmayın. Ve eğlenmenize bakıp Stardoll'un tadını çıkarın. Herkese iyi oyunlar dilerim ❤


fecir'e samimi cevapları için bir kez daha buradan teşekkür ediyorum. :)

Yorumlar