Ana içeriğe atla

Starblog'da Yayınlanan Homofobik Yazı!


Herkese merhaba,
Bugün son günlerde Stardoll'da yaşanan bazı olaylardan bahsetmek istiyorum. Yayın mesajlarında arka arkaya "presentation" mesajı gönderen bazı üyeler görmüş olabilirsiniz. Bu üyeler Stardoll'daki homofobik bir blog yazısı karşısında Stardoll'un bir aksiyon almamış olması sonucu tepkilerini duyurmaya çalışıyorlar. Ancak önce olayın geçmiş yüzüne değinmemiz gerekiyor.


2 yıl önce, tam da Stardoll'un Onur Ayı kutlamaları esnasında joannealicia nickli Starblogger bu linkten ulaşabileceğiniz ve yukarıda ekran görüntüsünü gördüğünüz My Perspective yazısını yayınladı. Yazının Türkçe çevirisi şu şekilde:

"BENİM PERSPEKTİFİM

Onur Ayı münasebetiyle, ben de bu konuya adanan bir yazı yazmak isterim, ancak farklı bir perspektiften. Ben Evlilik Eşitliğini desteklemiyorum. (Çeviri notu: Evlilik eşitliği, eşcinsel evliliklerin de heteroseksüel evliliklerle aynı haklara sahip olmasına ve bunun talebine deniyor.)

Ve bunda bir sorun yok. Lütfen biraz dayanın. Ben bir Hristiyanım, ve bunu desteklemiyor olsam da, bu o insanlardan nefret ettiğim anlamına gelmiyor. LGBTQIA topluluğunun sıklıkla benim görüşümdeki insanlar tarafından dağıtılan nefretle karşı karşıya geldiğini anlıyorum, ve özellikle kendine Hristiyanlar diyen insanlar tarafından gösterilen bu zulüm hakkında sayısız açıklama gördüm ve okudum.

Açıkçası, bu gibi durumlar beni de üzüyor. Bir Hristiyan olarak, ilk öğrendiğimiz şeylerden biri hepimizin Tanrı'nın gözlerinde ırk, din veya cinsel yönelim fark etmeden eşit olduğumuzdur. Kimse mükemmel değildir, kimse kimseden üstün değildir, bizler komşularımızı eşit olarak sevmeye çağrıldık ve bunun neden diğer görüşlerdeki insanlara uygulanmaması gerektiğini anlamıyorum.

Sizler arasında Evlilik Eşitliğine karşı olan diğer kişiler, sizleri buna inanmanın tamamen sorunsuz olduğu konusunda temin etmek istiyorum. Evet, bu görüş muhtemelen nefreti beraberinde getirecek, ama bu her şeyle oluyor ve herkes hala farklı görüşlere sahip olabilir. Geçmişiniz nasıl olursa olsun, bu konuda ve bu konuya dahil olan insanlara karşı nefret ve negatiflik saçmadığınız sürece, kendi görüşünüzü açıklamanın hiçbir problemi yok.

Bu dünyada, herkesin her konuda hemfikir olması imkansız. Benim söylemeye çalıştığım, biriyle hemfikir olamamakta hiçbir sorun yok, bu her zaman yaşanacak, ancak ayrıca diğerlerinin görüşlerine saygı duymak da her zaman önemlidir.

Son olarak, ben LGBTQIA topluluğuna nefret veya iftira saçmaya gelmedim. Bu kampanyada gördüğümüz sevgi ve beraberliği çok takdir ediyorum, ve bunun arasına girmek istemem. Benim tek isteğim, hepimizin diğerlerinin görüşlerine saygı duyması. Bir konu hakkında ne kadar tutkulu olursanız olun, hiçbir şey nefreti haklı çıkarmaz.

Kendinize dikkat edin ♡"


Yazarın kendisinin de nefrete yönelteceğini kabul ettiği bu yazı, nefreti tatlı bir dille anlatmaya çalışıyordu. Yayınlandığı tarihte çok tepki çektiği için yorumlar kısmı kapatıldı ve Callie, yazının sonuna şu notu ekledi:

"Selam Bebekler!

joannealicia'nın burada söyledikleri hakkında bazılarınızın sorunları olabileceğini biliyoruz, ama görüşünü saygı ve sevgiyle verdiğini ayrıca göz önünde bulundurmak da önemli. Diğer bakış açılarını dinlemek ve dürüst ve içten tartışmalar yapmak önemlidir. --herkes böyle olgunlaşır. Biz çeşitli ve güzel dolllardan oluşan bir grubuz, ve çeşitli görüşlerimiz var, ve bunda bir sorun yok. Nefret söylemi Stardoll'da hiçbir şekilde kabul görmez.

xoxo,
Callie"

Bu blog postu yayınlandığı dönemde epey tartışmalara sebep olsa da zaman içerisinde gündemden düştü ve hakkında bir şey yapılmadı. Ancak geçen gün uwu nickli kullanıcı Royalty Klübünde bu yazıyı tekrar gündeme getiren bir konu açtı: (Eğer Royalty bir üyeyseniz bu linkten konuya ulaşabilirsiniz)

"EŞCİNSEL EVLİLİKLERE KARŞI OLAN STARBLOG YAZISI

Bu güzel öğleden sonrada temel insan haklarını hak etmediğimin bana Stardoll'da Stardoll'un onayladığı bir şekilde söylenmesini beklemiyordum ama işte yine de buradayız ❤
Sizin performansçı aktivizminiz UTANÇ VERİCİ ve insanların, İNSANLARI TEMEL İNSAN HAKLARINDAN ve EŞİT MUAMELEDEN mahrum bırakma yönündeki inançlarını kusmalarına izin vermek kısaca söylemek gerekirse UTANÇ VERİCİ. Neden örneğin bir lezbiyen olarak *ben*, heteroseksüel bir insandan daha düşük bir muameleye maruz kalmalıyım? HEMEN CEVAP VERİN, STARDOLL - ya da Pride eşyalarıyla LGBT topluluğundan çıkar sağlamayı bırakın.

İNSAN HAKLARI politik değildir ve siz böyle olduklarını düşünüyorsanız, bunun sebebi sizin bir baskıcı kişi olmanızdır."

uwu'nun bu yazısı doğal olarak büyük destek gördü. Konudan haberdar olmayan birçok kişi olayı öğrenmiş oldu ve kendi destek konularını açmaya başladılar. uwu, herkesin bu olayın neden yanlış olduğunu detaylı olarak anlaması ve Stardoll'dan bir özür gelmesi adına klüpte paylaştığı yazıyı tanıtımına yazıp şunları ekledi: (Çok detaylı ve konu hakkında aydınlatıcı bir yazı olduğu için tamamını çevirdim.)

"ONUR AYI VE ONUR AYI ESNASINDA NEFRET SÖYLEMİNİN NEDEN KORKUNÇ OLDUĞU HAKKINDA:

"Onur sadece gökkuşakları ve iyi görünümlerden ibaret değildir, onur sistematik ve toplumsal baskı nedeniyle yapılan isyanlardan gelir. Onurumuz bizler üstünlük istediğimiz için değil, sadece eşitlik istediğimiz için vardır--bizim sesimizin önemi var ve yine de sıklıkla duyulmuyoruz. Eğer onuru kabul ediyorsanız, o zaman ayrıca LGBT bireylerin her gün yüzleştikleri sorunları da tanımanız gerekir.
Ve onurun temel bileşenlerinden biri nefret söylemini gördüğünüzde/duyduğunuzda onu yok etmektir. Sadece heteroseksüel bireylerin evlenmeyi hak ettiğini söylemek doğru değildir--bu insanlık dışı ve mide bulandırıcıdır. Bu konu hakkında kimseyle tartışmak istemiyorum çünkü bildiğim kadarıyla, benim varlığım müzakereye açık bir şey değildir." -P.


YAZININ SONUNDAKİ CALLIE'NIN AÇIKLAMASI HAKKINDA:

Bu saçmalık. Bir insan hakkına karşı olup bunu "hoş" bir şekilde söyleseniz dahi buna "görüş" diyemezsiniz. İnsanlara onları haklarından "sevgiyle" ayıracağınızı söyleyemezsiniz, bu MÜMKÜN değildir. Bunun ÖZELLİKLE PRIDE MONTH esnasında ve LGBT+ bireyleri SUSTURMA ve SANSÜRLEMEK şeklinde devam eden homofobik tarihinizle (ayrıca bizim seslerimizi BASTIRMAK olarak da bilinir) nasıl aklanabildiği beni DEHŞETE DÜŞÜRÜYOR. Stardoll pek de değişmedi ve tüm bunlar oyuncularınızı mutlu etmek ve itibarı korumak adına, aynı zamanda Onur ayından çıkar sağlayarak bir yandan platform içerisinde (ve bundan tatlı sözlerin arkasına saklanmadan, olduğu şekliyle bahsedelim) NEFRET SÖYLEMİNE izin vererek PERFORMATİF olmak." - benim cevabım

"Ve böyle bir şeyin "sevgiyle" söylenmesi fikri gülünesi ve komik bir şekilde duyarsızdır. Hayır, bunun gibi bir şey reddedilemez bir nefretle söylenmiştir--bu LGBT bireylerin hayatlarının riske girmesini ve hatta kaybedilmesine sebep olanla aynı hitabettir." -p.

"Süslü sözler ve sakin bir dil kullanmak bir nefret söylemine hiçbir sevgi veya saygı getirmez." -m.


LGBT+ BİREYLER OLARAK:

"Evet, çok dürüst olacağım: bunu okumak benim midemi bulandırdı. Kendi kimliğini ergenliğinin çok sonlarına kadar hep baskılamış bir lezbiyen olarak, birlikte büyüdüğüm oyunun kısaca benim varlığımın geçerli olmadığını ve BENİM DOĞDUĞUM HALİMLE alt bir insanmışımcasına """normal""" insanların sahip olduğu şeylere benim aynı şekilde erişimim olmaması gerektiğini söyleyen bu bakış açılarını paylaşmayı ve bu bakış açılarını herkesin saygı duyması gereken 'görüşler' olarak görmenin bir sorun olmadığını düşünmesi beni çok yaraladı. İçinde bulunduğum ruhsal durumdan daha kötü bir durumda olsaydım, bunun gibi bir şeyi okumak bende çok daha kötü bir sonuca sebep olabilirdi. TANRIYA geçmişte onu okuyan ve kendi hakkında bu gibi, veya daha kötüsü şeyler düşünmüş birinin olmaması için dua ediyorum." -benim açıklamam.

Bunu şu şekilde daha fazla aydınlatmak isterim: KENDİNİZİ HAYAL EDİN, insanların sizin bir şekilde ALT İNSAN olduğunuzu, bunun yanında sırf belirli bir şekilde doğmuş olduğunuz için sizin diğer herhangi bir insanla EŞİT HAKLARI hak etmediğinizi ifade ettiği bir yerde eninde sonunda NEFRET SÖYLEMİNİN GÖRÜLDÜĞÜ bir oyunda büyüyorsunuz. Hayal edin, siz zaten alt insan gibi hissettiniz, bazı kişiler için bu kendilerini herhangi bir şekilde incitme kararı vermek konusunda son adım olabilir. SİZİN SÖZLERİNİZ BÜYÜK SONUÇLARA YOL AÇABİLİR, NEFRET SÖYLEMİNE BİR PLATFORM VERMENİN (bunu ne kadar hoşça kelimelere dökmeye çalışsanız dahi) MAZUR GÖRÜLECEK BİR YANI YOKTUR.

"Nefret ve baskıyı saçmadığınız sürece farklı görüşlere sahip olmakta sorun yoktur, bu yazının kesinlikle saçtığı gibi. Yıllar içerisinde çok fazla zamanımı (ve paramı) harcadığım bir sitede hem benim hem de diğerlerinin yaşamlarını etkileyen davranışlara göz yumulmasını görmek üzücü. Söylemeye gerek olmasa da, aboneliğimi yenilemeyeceğim." -j.

""Hiçbir şey nefreti haklı çıkarmaz." -xxx
..."Hristiyan," olmak dışında, belli ki. Kadın olan partnerimle evlenme hakkıma "dini özgürlük" kılıfıyla saldırmak, bağnazlıktır, sade ve basit haliyle. Siz "günahtan nefret edip günahkarı sevdiğinizi" iddia ediyorsunuz ancak yine de sizin yönetiminiz sadece trans bireyleri askerlikten yasaklamakla kalmadı, LGBTQIA+ çiftlerin evlat edinmesini yasaklamaya çalıştı, tıp uzmanlarının queer kimlikteki hastaları tedavi etmeyi reddetmelerine karar verdi.
Sonuç olarak, farklı bir düşünce arkadaşınız çilekliyi tercih ederken "Çikolatalı dondurma en iyi dondurma çeşididir" demek suretiyle basittir. Bu sistematik bir şekilde beni haklarımdan mahrum bırakmayı aklamak değildir." -f.

STARDOLL 2016 VE 2017'YE KADAR LGBT İLE ALAKALI KELİMELERİ SANSÜRLEDİ VE ONLARI KULLANANLARI VE LGBT+ TOPLULUĞUNDAN OLANLARI YASAKLADI.

"gay ve lezbiyen kelimeleri 2016 ve 2017'ye kadar sansürlüydü.
Eskiden kullanıcı adlarında 'LGBT' veya 'gay' kelimesi olan (gay.and.proud'da olduğu gibi) birkaç arkadaşım vardı, onlar siteden banlandılar.
bu kelimelerin sansürlenmesi durdurulduktan sonra onlar hemen bir onur koleksiyonu yayınladılar, onurdan çıkar sağlayarak... Stardoll hayatın her bir yolundan gelen, farklı cinsel yönelimlere sahip insanlarla, genderfluid insanlarla ve diğer pek çoklarıyla dolu bir oyundur ve bunu kucaklamak ve o insanlara sarılmak, o insanları güvende hissettirmek yerine onlar onları banlıyordu... Scene/emo topluluğunda cinsel yöneliminizi yazan bir balon tutmanın bir trend olduğu zamanları hatırlayın, o bir onur anlamı taşırdı... onlar bu tasarımları eskiden siliyorlardı.
Sizler onuru ve eşcinsel haklarını sırf çıkar sağladığınız için desteklediğiniz konusunda bizi kandıramazsınız... BYE" -w.

[MILITOIT SÖYLÜYOR:]
Hesabımın bunun için silinebileceğinin farkındayım ancak eşitlik benim için bir bilgisayar oyunundan daha önemli olduğu için konuşmaya karar verdim.

Stardoll eşitliği savunan bir oyun gibi görünse de, üzücü bir şekilde eşcinsel evliliklere karşı olmayı açıkça savunan 25 ay önceden kalma bir Starblog yazısı gördüm. Bu Starblog "MY PERSPECTIVE" adında ve şunlar gibi pek çok problemli kısmı var:

1) Ben Evlilik Eşitliğini desteklemiyorum. Ve bunda bir sorun yok

2) Sizler arasında Evlilik Eşitliğine karşı olan diğer kişiler, sizleri buna inanmanın tamamen sorunsuz olduğu konusunda temin etmek istiyorum.

3) Evet, bu görüş muhtemelen nefreti beraberinde getirecek

Ve stardoll ekibi şunu ekledi:

4) "Selam Bebekler!

xxx'in burada söyledikleri hakkında bazılarınızın sorunları olabileceğini biliyoruz, ama görüşünü saygı ve sevgiyle verdiğini ayrıca göz önünde bulundurmak da önemli. 

Starbloguna onu ve onun görüşlerini korumak için.

.YANİ BİZ BUNUN İÇİN NE YAPABİLİRİZ?

- Bu Starblog orada olduğu ve herhangi bir özür dilenmediği sürece oyunda ASLA satın alım yapmayın.

- İlgili Starblog'a gidin ve sayfanın ekran görüntüsünü alın.

- Stardoll'a e-posta yazın.

- Bu paragrafı kopyalayın ve arkadaşlarınıza gönderin.

- Bu paragrafı kopyalayın ve tanıtımınıza ekleyin ki daha fazla insan bu problemi görebilsin.

- Stardoll ekibinin suitlerini ziyaret edin ve konu hakkında onlara yorum bırakın.

- Royalty Club'a gidin ve bu konu hakkında konu açın.

- Eğer bir klübünüz varsa veya herhangi bir klübe üyeyseniz oralarda da konu açın.

- Konu hakkında diğerlerine bilgi vermek için yayın mesajlarını kullanın.
[MILITOIT]"



Ayrıca Lisa.Stardoll dün uwu'ya Royalty Club üzerinden yukarıda ekran görüntüsünü görebileceğiniz şu cevabı verdi:

"uwu, bu konu ele alındı, ve bahsedildiği gibi, söz konusu yazı epey eski. Yazı içindeki duygusal emek sebebiyle silinmedi ve ayrıca onun karşısında konuşmanın bir değeri var ve biz Stardoll'un tarihini bu şekilde örtbas etmek istemezdik. Stardoll Pride'ı şu an 3 yıldır yapıyoruz, ve yazıya gelen tepkileri gördükten sonra, geçen 2 yılın StarBlog istekleri Stardoll'un LGBTQIA haklarını açıkça savunduğunu belirtti, biz bu hakları reddeden görüş parçalarını paylaşmayız. StarBlog Editörü Isobel'e mesaj atmak istersen, o yıllarca bu yazı hakkında sorun yaşayan eleştirilere cevap verdi ve kendi nedenlerini açıkladı.

Stardoll'un homofobik olduğu yönünde doğru olmayan bir anlatıyı organize etme konusunda Royalty Club'ı kullanmaktan kaçınmanı isteyeceğim."


Söz konusu Starblog yazısının kabul edilir hiçbir yanı olmadığı ve bu konunun insan haklarına "saygılı bir görüş" olduğu söylenip geçiştirildiği için bu konuyu burada gündeme getirmemek çok yanlış olurdu diye düşünüyorum. Stardoll gibi farklı -genelde de yaşı küçük, olgunlaşma çağındaki- insanlarla dolu ve nefret söylemine karşı olduklarını belirten büyük bir platformun kırdığı üyelerine hak ettiği özrü vermeleri gerekiyor. Tüm dünyada LGBTQIA+ bireyler hak talebindeyken ergenlik yıllarını geçirdikleri bir oyunda kendi evlilik haklarını "saygı çerçevesinde" tanımayan bir yazıya maruz kalmak hem tetikleyici, hem de çok kırıcı.

Stardoll ekibinden konu hakkında herhangi bir cevap gelirse yazıyı mutlaka güncelleyeceğim. 

Yorumlar