Ana içeriğe atla

Stardoll'un Tarihi





Herkese Merhaba!
Bugün sizlerin hoşuna gidebilecek bir konu ile karşınızdayım.

Hepimiz Stardoll'u çok severek oynuyor olsakta çoğumuz hala bu sitenin nasıl ortaya çıktığını, nerelerden buraya kadar geldiğini bilmiyoruz.


Stardoll'un hikayesi ilk olarak  Liisa Wrang'ın hobisi olarak başlıyor.



Kağıt bebeklere yönelik bir çocukluk tutkusundan esinlenen Liisa Web Tasarım öğrenerek bebekler ve onlara uygun dolaplar tasarlamaya başladı.
Kişisel web sayfası hızla gençler arasında popüler olmaya başladı.

"Çoğu çevrim içi site şiddete ve rekabete yöneliktir, yaratıcı ve modaya ilgi duyan kızlar için olumlu bir çevrim içi ortam oluşturmak istedim." diyor Liisa.


Böylece 2004 yılının Ekim ayında oğlununda yardımıyla siteyi güncelledi ve ismine Paperdoll Heaven (Kağıttan Bebekler Cenneti) koydu.
Sitede kızlar ünlüleri giydirebiliyordu.





 Aralık 2004'te sitenin ünlenmesi ve ziyaretçilerle dolu olmasından Liisa siteyi bir kez daha güncellemek istedi.






2005 yılının Şubat ayında siteye giriş yapılabiliyor ve yeni bebeklerin aranabileceği bir eklenti getirilmişti.







Aynı yılın Mart ayında sonunda sitenin ismi Stardoll olarak değiştirildi. Ayrıca renklerde değişti.






2006 Nisan ayında en büyük değişiklik, özelliklede görünüş olarak değişti. Stardoll gelişmek için Index Ventures ve Sequoia Capital'dan finansman aldı.








2006 Temmuz ayında sayfa düzeni değişti, mağazalar ve MeDolls'lar eklendi.












Aralık 2006 yılında ana sayfaya bir animasyon eklendi. 







Şubat 2007'de ilk reklamlar ve erkekler için Medolls eklendi.







Temmuz 2007'de SüperStarlık oyuna eklendi ve kulüplerin yanı sıra yeni dillerde geldi.





Ekim 2007'de StarDesign Stardoll'a geldi.





Ve DKNY koleksiyonu.




Aralık 2007'de üyeler üçe katlandı. Sayfa düzeni biraz değişti ve reklamlar tanıtıldı.






Temmuz 2008'de sayfa düzeni tekrar değişti ve senaryoları ve günün seçimi eklendi.


Ocak 2009'da Ana sayfa daha profesyonel görülüp yeni üyeleri çekecek şekilde tamamen değiştirildi. Ayrıca üyelerin oyunda neler yapabileceğiyle ilgili bilgilerde eklendi.




2009 yılında mağaza;



Temmuz 2010'da yeni oyuncuların dikkatini çekmek için ana sayfa yeniden değiştirildi. Ayrıca ilk Miss Stardoll World düzenlendi.






Ocak 2011'de sayfa düzeni yeniden değişti.



2013'te özellikle Starplaza ve süitlerin iç mekanlarında bir kaç şey güncellendi ve Stardoll Akademisi eklendi.


 Şimdi de Stardoll'un günümüzdeki hali. :)



Stardoll'da bu şekilde başladı ve çok fazla büyük değişiklik yaşadı ve her geçen gün yeni şeyler gelmeye de devam ediyor ve edecek... :)Ben ilk Stardoll bebeğimi 2010 yılında  açtım ve bir çok büyük değişikliğe tanıklık ettim. 


Bu hikaye hakında ne düşünüyorsunuz? Hikayeyi beğendiniz mi?
Siz kendi bebeğinizi hangi sene açtınız ve hangi değişiklik en çok hoşunuza giden oldu. Aşağıda yorumlar kısmına yazmayı unutmayın!  ♡


Yorumlar

  1. Cok yetenekli biri 🐰 eski hesabimi 2013-2014 yillarinda acmistim. o zamanki halini cok az hatirliyorum ama keske eskiye donsek :( cok daha guzeldi. Lisa'cim bir guzellik yapip 1 gunlugune eskiye dondurse bizi?? :D :D Ama cidden cok buyuk emek yatiyor burada..

    YanıtlaSil
  2. Ben tam olarak kaç yılında açtığımı bilmiyorum ama en az 7 yaşımdayken oynamaya başlamıştım şimdi 14 yaşındayım.. Oyuna bir süre ara vermiştim ve o zaman stardoll tekrar güncellenmişti. Kaydırmalı dolaptann günümüzdekine gelmişti sanırım :/ Orayı kaçırdığıma çok üzülüyorum ve o zamandan beri ara vermedim bazı oyuncular gibi çocukluğumu stardollda geçirip burda büyümek istiyorum..

    Bu da çok güzel bir yazı olmuş elinize emeğinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
  3. ben eski stardollu isttiyorum ilk hesabımı 2014te açmıştım ve dolap vardığğğğ

    YanıtlaSil

Yorum Gönder