Ana içeriğe atla

Sohbet #1


Herkese merhaba!
Bildiğiniz gibi hem ülkemiz hem de dünya şu anda yeni tip koronavirüs hastalığı (COVID-19) ile boğuşuyor. Bu zor ve belirsiz dönemde hepimiz hem kendi sağlığımızı hem de çevremizin sağlığını koruyabilmek için evdeyiz. Özellikle risk ihtimali daha düşük olan biz gençlerin evde kalması çok önemli. Evde geçirdiğimiz bu süreçte Stardoll's Most Wanted blogunu takip edenlerin bileceği bir sohbet dizisini başlatmak istiyorum. Bu yazı altından istediğiniz konu hakkında sohbet başlatabilir, var olanlara katılabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey yorum yapmak :) Bolca bulunan boş vaktimizde burada gündemi konuşabilir, ya da gündem dışı konuşarak kafamızı dağıtabiliriz.

Evde kalmamızın dışında hepimiz kişisel hijyenimizi koruyabilmek de çok önemli. Ayrıca bu süreçte belki de en önemli şey anksiyete ile mücadele edip ruh sağlığımızı koruyabilmek, bu yüzden lütfen güvenilir olmayan kaynaklar dışındaki bilgilerin yayılmasına izin vermeyelim. Şu an bizim ana bilgi kaynağımız T.C. Sağlık Bakanlığı olmalı ve onların tavsiyelerine harfiyen uymalıyız.

Hepinize sağlıklı günler diliyorum, yorumlarda buluşalım!

Yorumlar

  1. İlk yorum da benden olsun. Son Antidote koleksiyonundan beri Stardoll'da teknik hatalar yaşıyorum, başka yaşayan var mı? Suitimi kaydetmek, alışveriş yapmak, bazaarıma bir şey koymak kısacası Stardoll'daki her şey inanılmaz zorlaştı. Sürekli "Level yetersiz" ya da "Giriş yapılamadı" gibi saçma hatalar alıyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu sorunla uğraşıyorum bir süredir ve canımı sıkmaya başladı iyice. 1 hafta önce falan starbazaardan aldığım bir çift göz güzellik salonumdan kayboldu! Stardoll'a bildirdim geri dönüş yaptıklarında tekrardan koyduk dediler ama gözüken hiçbir şey yok ve o çift gözü çok seviyordum :( kimin yaptığını da unuttum iyi mi

      Sil
    2. Tekrar yazdın mı Stardoll’a bu konuda? :(

      Sil
    3. Evet tekrardan yazdım umarım çözerler bu sorunlar iyice büyümeye başladı :(

      Sil
  2. İkinci yorumda benden olsun o zaman öncelikle ülkemize geçmiş olsun diyorum inşallah çabuk atlatırız daha fazla artmadan önleriz ben zaten evden çıkmıyorum 1 haftadır çıkmayı da düşünmüyorum dershaneler haftaya açılacak ama gider miyim bilemiyorum :(
    Üzülüyorum korkuyorum da ama yapacak bir şey yok sakin kalmam lazım, sınavlar(YKS) ertelenir mi sürekli kafamda bu düşünce var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir süredir evdeyim ancak ailem çıkmak zorunda kalıyor o sebeple endişem hiç azalmıyor.

      Dershaneler neden açılıyor? :O inanılmaz gerçekten, ben okullar kapalı olduğu sürece onların da kapalı olacağını düşünüyordum. Sonuçta okuldan farkı yok, kapalı ortamda risk taşıyan 20-30 insan bir arada. Tabii ki bu sadece benim görüşüm ama ben bu dönemin artık telafisinin olabileceğini düşünmüyorum ya. Okulların akademik takvimi tamamen bozuldu, inşallah online eğitim yeterli seviyede olabilir :(

      Umarım sakinliğini koruyabilirsin ❤️

      Sil
    2. Aynen canım biz evdeyiz ama insan işte ailesi için endişeleniyor umarım ki çok fazla yayılmadan atlatırız canım, dershaneler açık olsa bile haftaya gitmeyeceğim sağlık daha önemli her zaman. Teşekkür ederim canım sende öyle ♥️��

      Sil
    3. Dershaneler MEB tarafindan 2 hafta boyunca kapatildi. Bu kesin. Bende gidemiyorum hatta. Ama sizinki nasil acik anlamadim. Bizim dershane kurucusunu tehdit bile etmisler instagramda bu yuzden. Adam online ders yaparken anlatti. "Elimde olan bir sey degil. MEB istiyor." dedi.

      Sil
    4. Bu virüs sonrası yaşanacak olumsuzluklarda eğitim ekonomiyle beraber başı çekecek galiba ☹️ özellikle sınav senesi olan öğrenciler için çok zor, hepinize kolay gelsin.

      Bu arada online ders sisteminiz nasıl Meyra? hiç yapmadığımız için çok merak ettim şimdi :D

      Sil
    5. Adobe connect diye bir uygulama var. Oradan yapiyoruz dersleri. Aslinda benim gittigim dil kursunun bayilerivar, orada da siniflar ve ders hocalari falan var. Hemde kurucusu Ahmet Akin'in kendi sitesi var ve orada zaten surekli online dersler veriyor. Bizim icinde kendisi ve baska bir hoca ders veriyor o uygulamadan. Sorular soruyor, anketler hazirliyor, abcde şıkları falan sunuyor. Guzel yani. Ama insan ozluyor kursu. Insan yuzu goremiyorum. :/

      Sil
  3. Herkese geçmiş olsun. Durumu ciddiye alıp gerçekten bir süre zorunlu olarak dışarı çıkmamız gerekmiyorsa eğer evde kalmaya dikkat etmeliyiz. İnşallah kısa bir sürede atlatırız bu olayları... Çok heveslendiğim bir kursa başlayacağım sırada her şey ertelendi tabii ki iyi oldu ama bir miktar da üzüldüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir an önce dediğin gibi atlatırız ve sen de kursuna başlayabilirsin :( Ben de kurs değil ama akademik olarak çok hevesli olduğum bir dönemdeydim, insan üzülmüyor değil ya :/

      Sil
    2. Kurs da aslında işe alım süreci içerisinde olan bir kurstu daha sonra işe başlıycaktım ama bakalım Allahtan hayırlısıyla her şey bi yoluna girsin kurtulalım şu olaylardan da sonra bakıcaz ona artık :)

      Sil
  4. Selam herkese. Bende bayadır evdeyim, bir kaç kere dışarı çıkmam gerekti ve paniğim bitmedi ama belirtiler bende yok neyseki. Tam staj yaptığım firmada görüşme yaptık, çok iyi bir markanın tasarımcısı olacaktım, 2.görüşmeye çağırmışlardı ve şuan ertelendi. Yani artık tasarımcı olacakken evdeyim :D Ama bu ara da iyi oldu bence herkesin ihtiyacı vardı evde dinlenmeye. Biraz dikkatli olduğumuz sürece çabuk atlatacağız bu süreci.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Sena, umarım asla da göstermezsin belirtileri. Zaten Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre hastalığın seyri %80 oranında hafif/orta gözüküyor, sağlıklı ve daha genç bireyler için en büyük risk başkalarına taşımaları sanırım :(

      Olsun, dediğin gibi evde dinleniyoruz, düşünmek için de bol bol vaktimiz oluyor :) Umarım görüşmen de ileride çok güzel geçer ve güzel haberlerini alırız 😍 Bol şans şimdiden :)

      Sil
    2. Teşekkürler umarım çok güzel geçeer :D
      Bu aralar dizi,film ve kitap aktiviteleri için kafa bulamıyorum ama youtube videoları, müzik, günlük tutmak, spor, yemek yapmak bolca yaptıklarım.
      Ve umarım dünyada en kısa sürede, en az vakayla atlatılarak son bulur bu virüs

      Sil
  5. Biz de endişeliyiz baya. Sadece annem işe gidiyor çünkü o hemşire :/ Kadın emekli olucaktı 3 ayı kalmıştı. Korona meselesi çıktı. İzin zaten alamayacak 1 ay izin alacaktı. Emekliliği de ertelenmez umarım. İlk onun servisi kapatıldı şimdi korona şüphelileri yatıyor. Henüz servisinde pozitif çıkan olmadı ama bugün yarın çıkar. Keşke hiç çıkmasa. Bu gece de nöbete çağırdılar :/ Bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim annemde hemşire. Cidden işleri çok zor şuanda. Anneme izin vermişler bugün ama sonraki 3 gün boyunca hastanede kalacakmış. Bu durum uzayadabilirmiş, eve hiç gelememe ihtimali var. Umarım biran önce bu sorundan kurtuluruz. :(

      Sil
    2. Annelerinizin işi çok zor, ne desem boş ya. Böyle bir dönemde en büyük teşekkürümüz sağlık çalışanlarına gerçekten. İkisine de kolay gelsin umarım en kısa zamanda atlatabiliriz tüm bunları

      Sil
    3. Umarım öyle olur. Sürekli etrafları hasta insanlarla çevrili ve onlarda ister istemez bizim için endişeleniyorlar, bizde onlar için. Cidden insanı ruhen yoran bir durum. :(

      Sil
    4. Çok zor insanların daha da bilinçli olması lazım ama kardeşimin birkaç gün önce dışarı çıkması gerekti. Dışarıda hep yaşlıların olduğunu söyledi. Asıl onların korunması lazım. İnsanlar sadece kendisi için değil başkaları için de evinden çıkmamalı. İnşallah bu virüs olayını atlatırız hemen. Ütopya gibi geliyor :(

      Sil
    5. Herkes mi hemsire yaa. Benimde ablam hemsire. Fakat o kilis'e atandi. Su anlik Corona'nin orayi etkileyecegini sanmiyorum. Umarim oralara gelmeden de biter. Ilk gittigi zamanlar operasyonlar etkilemisti orayi. Firat kalkani zeytin dali falan.
      Kahramanmaras'ta kuzenim anlatti. Bir tanidigi hemsireymis. O soylemis. Hastanede maskeleri yasaklamislar. Hala oyle mi bilmiyorum fakat, hastalar tedirgin oluyormus bilmem ne falan. Yuksek ihtimalle su anda bu sacma uygulamayi kaldirmislardir. Ama yani bu uygulamanin konulmasi bile sacma. :/

      Sil
    6. Öyle bir uygulama varsa çok saçmaymış, ne alaka anlayamadım. Hastaların tedirgin olması lazım zaten, herkes kendine çeki düzen vermeli. Ortada önemli bir mesele var. Benim annemler korona şüphelilerine baktığı için o odalara kamuflaj kıyafetleri ile giriyorlar. Her tarafları kapalı. Bir de bence gelmez deme. Doğuda olduğu biliniyor zaten. Biz karadenizdeyiz Ordu'da burada da var. Duyduğuma göre kesin 4 pozitif var ilimde ama belki ilçelerdedir. Her taraf riskli.

      Sil
  6. Buraya upuzun bir yorum yazmistim. Fakat hesabimi girmeye unuttugumdan gitti. Ölüyorum sanirim... :D :D

    Gercekten cok zor bir surec ve hayatimizi cok olumsuz etkiliyor. Begum ve seninde az cok bildigin gibi universite sinavina hazirlaniyorum. 2 Hafta boyunca dershaneler MEB tarafindan kapatildi ve online dersler verilecek. Hala da veriliyor. Bugun dersim var mesela. Kardeslerimin okul tatili erkene alindi ve bir sonraki haftadan itibaren onlarda online'a gecis yapacaklar. Universiteler 3 hafta tatil ve ablam eve geldi. Hepimiz evde tikili kaldik. Virus sayisinin 10 dakikada 1.000 kisiye bulastigini gordum. Olenlerde artiyor. Fakat iyilesenler ondan kat be kat daha fazla. Endise yapmayalim. Ama dikkatli olalim. Turkiye'de 191 kisiye bulasmis, 2'si maalesef vefat etmis ve 189'u su an aktif. Henuz iyilesen de yok. Psikolojimizde iyi degil evlerde kaldigimizdan dolayi. Fakat benim elimden ders calismak haricinde bir sey gelmiyor. Olan egitimime oldu. Bir an once universiteli olmak istiyorum ama evren bu istegime karsi gibi. Bir de oyle insanlar varki hem yalan haber yapiyorlar, hemde tedavi olmak istegini reddediyorlar. Guney Kore'de bir tarikatta yaklasik 1.500 - 2.000 kisi varmis ve hepsinde Corona oldugu dusunuyorlarmis. Devlet anons yapmis tedavi icin ama reddetmisler. Islam dinini gectim, hangi dinde baska insanlara zarar vermek var Allah askina? Onlarin tedavi olmak istememesi bizler icin koca bir tehdit. Vicdani dahi gectim, yok boyle bir sey. Allah akil fikir versin. 2 gun oncede Kahramanmaras'ta biri universitede korona teshis edildi 4 kiside demis. Adam simdi hapiste. Eline ne gecti yalan haber yapinca? Bos insanlar var. Bizlere zarar vermeye calisan. Psikolojimizi bozmaya calisan... Umarim daha fazla olum olmadan biter bu illet. Dikkatli olalim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeniden üniverste sınavına hazırlanıyorum, bölümüm değiştirdim ve cidden bu dolaylardan dolayı hiç odaklanamıyorum 2 haftadır sanırım hiç doğru düzgün bir şey çalışamadım ve canımı çok sıkıyor bir durum çok büyük bir kayıp. Senin ders çalışabiliyor olmana çok sevindim. Umarım bu olaylar derslerini etkilemez ve istediğin üniverstede güzel bir seneye başlarsın.

      Sil
    2. İşin psikolojik kısmı çok zor. Hastalığın belirtileri arasında milyonların günlük olarak yaşadığı basit şeyler yer aldığı için pek çok insan ben hastayım sanırım diye düşünüp iyice moralini bozuyor, stres yapıyor. Benim gibi anksiyete bozukluğu yaşayanlar için daha da korkunç çünkü anksiyete hastalığın belirtileri şekline bürünebiliyor resmen. Bu yıpratıcı süreç sonrası pek çok insanda da olacaktır.

      Yalan haber kısmı çok doğru, bir de medyanın ne yazık ki insanları paniğe sürükleyecek haber başlıkları ve haber içinde atladıkları küçük (!) detaylar mevzusu var. Bunu şu anda Türkiye Cumhuriyeti medyası yapanlara ceza verildiği için çok yapamıyor ancak yabancı basını takip ederseniz görebilirsin. Biliyorsun hastalığın risk grubu kronik hastalar ve belli bir yaş üstü insanlar, haber başlığında atıyorum 25 yaşındaki kadın Covid-19 sebebiyle hayatını kaybetti yazıyor, ama sonradan öğreniliyor ki o kişinin aslında kronik rahatsızlıkları varmış. Tabii ki de bir kişinin bile hayata veda etmesi çok üzücü ancak bu tarz haberler iyi niyetli gelmiyor bana.

      Eğitim konusunda da bol şans çünkü her şey çok belirsiz... İnternette sınav konularının azalacağı söyleniyor ama hiçbir şey kesin de değil. Off of cidden :(

      Sil
    3. Benim bugün ateşim çıktı ama duştan sonra saçımı geç kuruttum sanırım ondan. Bir de burnum tıkandı düzgün nefes alamayınca aklıma direkt virüs geldi. Dedim bana da mı bulaştı ama dışarı da çıkmadım. Sonra arkadaşlarıma yazdığımda hepsi bir şey dedi "ben de sanki şu var, ben de sanki bu var" diye. Gerçekten psikolojik olarak da etkilendik. Stres üst düzey :(

      Sil
    4. Kafaya takmamaya calis Begum. Eminim ikimizde cok iyi yerlere gelecegiz insallah. Stres arada bir bende de oluyor. Ama yapacak bir seyimiz yok maalesef.

      Ozlem anksiyete bozuklugunu duymustum ama tam detayli bilmiyordum. Dikkat et. Bunun sonucunda Allah korusun kotu bir sey olabilir. Cezalar konusunda da haklisin. 200'den fazla kisiye dava acmis devlet. Goz altinada alinmislar. En iyisini yapiyor Turkiye. Zamaninda sehitlerimizede aynisini yaptiklar. Bazilari cok vicdansiz.

      @HEYTIKI Bakin dikkatli olun. Corona'dan cok, bu sorunun beyninizi etkilemesinden. Cok zor zamanlardayiz. Fakat bilirmisiniz bilmem ama ispanyol virusunden zamaninda 50 milyon kisi oldu. Corona ile kiyaslanmaz bu rakam. Dikkat edin kendinize.

      ------ Bu arada Italya olu sayisinda Cin'i gecmis. 3.405 olmus. Cin'de 3.132. Dua edelim. Sadece kendimiz icin degil, dunyanin dort bir yanindaki din dl irk fark etmeksizin tum insanlar icin... ------

      Sil
    5. @bts_fire Aslında hiç evden çıkılmasa tedirgin olmam ama mesele ev ihtiyaçları oluyor çıkmak zorunda kalınıyor. Ya da benim diş randevum var belki ertelerim ama şimdi dişimdeki braket de çıktı gitmem lazım falan. Böyle olunca insan tedirgin oluyor.

      Sil
    6. @heytiki geçmiş olsun, daha iyisin şimdi umarım ❤️ Evde havasızlık ya da kuruluk direkt solunum sistemine etki ediyor bence. Belki onunla da alakalıdır ama zaten hepimiz alarmdayız şimdi, herkes kendinde belirti var gibi hissediyor :( Bu arada Türk Dişhekimleri Birliği açıklama yapmıştı: http://www.tdb.org.tr/icerik_goster.php?Id=3414

      @bts_fire çok teşekkür ederim ❤️ Sakin olmak için elimden geleni yapıyorum ancak ben daha 1 ay önce okula gitmeyi bırakmıştım ve kendimi eve kapatmıştım, durumum öyle diyeyim :D O yüzden duruma biraz daha alışmış sayılırım, şimdi doğru bilgileri edinmeye ve kendi elimden geleni yapmaya çalışıyorum.

      Ayrıca evet, sanırım dün İtalya Çin’i geçmiş oldu. Geç alınan önlemler ve yeterince önemsememek nelere mâl oldu hepimiz görüyoruz, tek dileğim başka ülkelerin de bunu yaşamaması :(

      Sil
    7. Teşekkürler İyiyim evet. Sanırım terleme soğuma veya duştan sonra saç kurutmamadan dolayı olmuştu sonra geçti. Önemli bir şeyim yok 😊

      Sil
  7. Stardolla bu teknik hatalardan dolayı mesaj attım, Google Chrome hariç başka tarayıcı denememi söylediler. Yandex Browser'ı kullanıyorum 3 gündür ve hiçbir hatayla karşılaşmadım. Bazaarıma rahatça ürün koyabiliyorum. Alışverişlerimi sorunsuz gerçekleştirebiliyorum. Suit kaydetme problemi de yok. Browser'ı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Stardollun Choromedaki yavaşlığından dolayı bayadır Operadan giriyorum, tavsiye ederim. Gayet iyi ve hızlı

      Sil
  8. Trails gelmis. Ama ben bu markayi sevemiyorum yaaa. Siz sevdiniz mi? Coachella ertelenmseydi Sub gelebilirdi belki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Stardoll'a çok fazla öneri yolladım ama hiçbirini göremedim daha. Son gelen koleksiyonlar hep çok sade ve genel olarak soluk renkler kullanıyorlar artık bunaltı geldi. :D
      Coachella'dan ilham alınmış bir Sub koleksiyonu bende görmek isterdim. :(

      Sil

Yorum Gönder