Ana içeriğe atla

Modam Stardoll Pride Parade - 1. Gün


Herkese merhaba!
Bu linkten ulaşabileceğiniz yazıda 1 Temmuz'a kadar sürecek olan Queer İkonlar Kombin Yarışması'nı duyurup birkaç günde bir, bir ikonu tanıtıp örnek kombinler paylaşacağımızı söylemiştim. Bu serimize günümüz müzik endüstrisinin hızla yükselen isimlerinden Christine and the Queens ile başlamak istedim.

Fransız bir indie/synth-pop sanatçısı olan Chris, 2010 yılında Londra'ya gittiği zaman yerel drag queenlerin çalışmalarından ilham aldı ve o drag queenler onun "and the Queens"'i oldu. Chris, kendini genderqueer ve panseksüel olarak tanımlıyor ve LGBTQIA+ topluluklarına desteğini sürdürüyor. Sosyal farkındalığı çok yüksek bir sanatçı olarak her türlü toplum vicdanına hitap eden olayda kitlesini yönlendirip sesi bastırılanların sesini duyurmalarına yardımcı olmaya çalışıyor.

2014 yılında Chris'in ilk albümü Chaleur humaine yayınlandı. Albüm başarısı üstüne hem İngilizce hem Fransızca versiyonlarıyla yayınlandı. 2018 yılında gelen ikinci albümü Chris de aynı şekilde hem İngilizce hem Fransızca yayınlandı. Bu albüm döneminde Chris gelen başarısı sonrası kendini ve tarzını daha iyi ifade edebiliyordu.  2020 yılında yayınlanan EP'si La vita nuova ise kendisinin yaptığı en içten ve en iyi iş oldu. Ayrıca Chris muhteşem bir prodüksiyona sahip bu EP'yi bir de sanat filmi edasındaki 13 dakikalık kısa filmiyle taçlandırdı, onu da buradan izleyebilirsiniz.

Chris'in bir röportajında kendisi için söylediği şu söz pek çok kişiye ilham olacak cinsten: "Kendini tanımlamak, benim için, kırık bir ayna gibi. Kalıcı ve tutarlı olmak bana daha genç olduğum zamanlarda bile ilgi çekici gelmedi." (...) "Liseyi benim için bir kabus olarak hatırlıyorum çünkü herkes kimliği çok sertçe tanımlıyordu. Değişkenlik daha fazla olasılık getiriyor ve ben bunu seviyorum." 

Bazı şarkıları:

İlk günde yeni neslin sevilen pop starlarından Chris'i seçmemin sebeplerinden biri de kendisine has tarzı oldu. Ben örnek kombin olarak Chris'in Charli XCX ile düeti olan Gone şarkısındaki kombininden ilham aldığım bir kombin yaptım. Klipten hiç tek başına ve boydan fotoğrafını bulamadığım için direkt olarak şarkının video klibini koyacağım. Kombinin gerçek versiyonunda aksesuar kullanımı çok minimal tutulmuş, ben de o konuda biraz abartıya kaçtığım bir kombin yapmak istedim.






PRIDE TEMALI ÖNERİLER

Bu Pride Parade yazılarımızın sonunda LGBTQIA+ ile ilgili kitap, dizi, film, belgesel, video, makale, şarkı, albüm gibi akla gelebilecek her şeyin önerisini yapmayı planlıyoruz. Eğer sizin de önerileriniz varsa lütfen yorumlarda belirtin :)



Geçtiğimiz yıl vizyona giren And Then We Danced filmi, bizim topraklarımıza çok yakın bir coğrafyada, Gürcistan'da yaşayan bir gencin hayatına giren birisi sonrası kendini bulma hikayesini anlatıyor. Bununla da sınırlı kalmayıp toplumun biçtiği cinsiyet rollerini dans üzerinden izleyiciye sunuyor.  Filmin gerçekçi bakış açısı benim için en güçlü yönlerinden biriydi. Toplumsal ahlak anlayışını, cinsiyet rollerini, homofobiyi eleştirip bir gencin kendini bulma hikayesini izlemek isteyen herkes için çok iyi bir film olduğunu düşünüyorum. 

Bir başka gençlik hikayesi ise Stephen Chbosky'nin ikonik kitabı Saksı Olmanın Faydaları'nda geçiyor. Bu kitap tam olarak LGBTQIA+ bir temada olmasa da queer kültüre yakın bir çizgide ilerlemesi bu kitabı da bu kategoride parlatan faktörlerden biri oldu. Kitabın 2012 yılında film uyarlaması da yapılmıştı.


Son olarak Pride ilhamlı ilk playlistimiz:
Perfume Genius - Queen
Lou Reed - Walk on the Wild Side
Perfume Genius - Jason
SOPHIE - Faceshopping
Arca - Desafío 
Pabllo Vittar - Flash Pose (ft. Charli XCX)
CupcakKe - LGBT
Kylie Minogue - Your Disco Needs You
Britney Spears - Me Against the Music (ft. Madonna)
The Weather Girls - It's Raining Men
Frank Ocean - Forrest Gump


Umarız önerilerimizi sevmişsinizdir. Bir sonraki Pride Parade yazısında görüşmek dileğiyle :)

Yorumlar