Ana içeriğe atla

Stardoll Kapanıyor mu?

Herkese merhaba!
Son zamanlarda özellikle yabancı üyeler arasında Stardoll'un kapatılacağına dair iddialar dolaşıyor. Üyelerin böyle düşünüp tedirginleşmesinin sebebi Flash Player'ın 2020'den sonra tüm güncellemeleri desteklemeyi durduracak olması ve Stardoll'un neredeyse tüm özelliklerinin Flash Player ile yürütülmesi. Ayrıca Callie's Crew'ün kapatılmasının sebebinin sitenin kapatılacak olmasının bir sonucu olduğu düşünülüyor.
Şu an için resmi bir açıklama yapılmış olmasa da kapatılmadan önce Callie's Crew ekibinde olan madmadeleine klübü advice4newbies'de bu konuda "Bazı üyeler son dönemdeki değişiklikler yüzünden üzgün ve kaygılı hissediyor. Bu konu altında sorularınızı sorabilirsiniz.

Tüm bildiğim şu. 2020'den sonra Flash güncellemeleri desteklemeyecek ama yine de çalışacak, bu yüzden endişelenmeyin.

Callie's Crew'ün kapatılmasına gelirsek, bu bir yönetim kararıydı. Başkalarına yardımcı olmak için bir rozete ihtiyacım yok. Ziyaretçi defterim açık ve ayrıca her zaman bu klübe tavsiyeler ve cesaretlendirmeler için gelebilirsiniz. Sevgiler!" şeklinde bir açıklama yaptı.

Ancak madmadeleine yanılıyor çünkü telefonlarımız kullanmanın yasak olduğu Puffin gibi uygulamalar haricinde Flash Player'ı zaten desteklemiyor. Bunun dışında şu an en çok kullanılan iki tarayıcı olan Mozilla Firefox 2019'un sonunda, Google Chrome ise 2020'nin sonunda Flash Player'ın kullanımını tamamen kapatacak. En çok kullanılan iki tarayıcının kullanımını tamamen kapatması demek zaten güncellemeler olsa da olmasa da Flash Player'ın bitmesi demektir. Mozilla ve Google'ın yaptığı açıklamaları okumak isterseniz ikisinin üstüne tıklayabilirsiniz.

Korkmayın, Stardoll çok yüksek ihtimalle kapanmayacak. 2017'de Stardoll'u Flash Player'dan uzaklaştırma adına çalışmalara başlandığı haberi verildi ve Starmovie tamamen kaldırıldı. Ancak bizler ne yazık ki 2017'den beri oyunun Flash'tan uzaklaştırılması adına hiçbir yenilik görmedik, haberdar da edilmedik. Oyun Flash Player'dan tamamen arındırılırsa hem telefonlarımızda da oynayabileceğimiz bir arayüzü olacak hem de kapanma ihtimali tamamen ortadan kalkacak. Ancak Flash Player'a bağımlı gitmeye devam ederse sonu gelmek zorunda çünkü en geç 2020 sonunda Flash Player destekli her tarayıcı desteğini tamamen çekecek ve Flash Player'ı kullanıma kapatacak. Çok büyük bir oyuncu kitlesine sahip bir oyunun sırf Flash Player bitiyor diye sitenin fişini çekmesini beklemek saçma olur. Muhtemelen Stardoll teknik ekibi Flash'tan arındırma konusunda çabalarını sürdürüyordur. Ancak tahmin edebileceğimiz üzere Flash Player üzerine kurulmuş 13 yıllık bir datayı aktarmak kolay bir iş değil. Yapılması gereken tek şey kullanıcıların içini rahatlatacak resmi bir açıklama.

İşte bu yüzden ben hem burada kaynak göstermek, hem de bilgi edinmek adına Stardoll İletişim ekibine bir mesaj gönderdim.

 Ben: Merhaba, 2020'de Adobe Flash Player'ı güncellemeyi ve dağıtmayı durdurduğu zaman Stardoll'a ne olacağını merak ediyorum. 2020'de hem Mozilla hem de Google Flash Player'ı desteklemeyi durduracak ve kullanıma kapatacak. Lütfen bana söyleyebilir misiniz? Dürüst olmak gerekirse meraklı ve endişeliyim. Teşekkürler
Svea (Kullanıcı Destek Ekibi, oyunda nicki Svea.Stardoll): Merhaba kadish, bizimle iletişime geçtiğin için teşekkürler.
Stardoll'u Flash'tan arındırmak adına çalıştığımız konusunda seni temin edebilirim ancak garanti edemeyeceğimiz bir şey hakkında söz vermek ya da %100 doğru olmadan duyurular yapmak istemediğimiz için şimdilik tüm yapabildiğim bu. :)"

Yani şu an tek yapmamız gereken beklemek. Oyunun kapanmayacağı ortada. Oyunun ekibi ise üstünde uğraştıkları çözüm tamamen hazırlanmadan duyuru yapmak istemiyor. Her şey hazır olduğunda her ne olacaksa tüm detaylarıyla bize aktarılacağından emin olabilirsiniz.

Farklı gelişmeler olursa sizi mutlaka bilgilendireceğiz. Takipte kalın!

ÖNEMLİ DÜZENLEME: 7 Haziran 2019 itibariyle Stardoll Kullanıcı Destek Ekibinden yeni bir cevap aldım.
 İlk attığım mesaj benim tereddütlerimi gidermeyince bu sefer yeni bir tane daha gönderdim.

Ben: Merhaba, beni Flash Player hakkında bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Flash Player tamamen bitince oyun kapanmayacak değil mi? Stardoll'un kapanacağına inanmıyorum ancak kendimi (ve blogumun okuyucularını) emin hissetmek istiyorum çünkü bazı insanlar Flash Player bitince oyunun kapanacağını iddia ediyor. Tekrar teşekkürler!

Svea: Merhaba kadish, bizimle iletişime geçtiğin için teşekkürler. Seni temin ederim hiçbir yere gitmeyi düşünmüyoruz!

Artık gönül rahatlığıyla oyunun kapanmayacağına emin olabiliriz. :)

Yorumlar

  1. 🐰 zaten flash player'i sevmiyordum.. oyunun kaldirilmasi zaten imkansiz gibi duruyo. insanlar hep para yatiriyo. bu yuzden dava dahi acabilirler. Ama mesajinin yanitina bakacak olursak kendileri bile ne yapacagini bilmiyor gibi :/ 🐰 Ya da gizledikleri seyler var.. eski stardoll'u ozledim :/ 🐰 Bu kapanacak konusunuda ilk defa burada duydum.. gorunce baya sasirdim.. ama kapanmaz gibi duruyo.. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef büyük kitlesine rağmen kapatılan oyun örnekleri var: Club Penguin, Barbie Girls gibi. Hatta Barbie Girls kapatıldığında VIP üyelerine para iadesi yapmış. Ben yine de kapanmasını beklemiyorum :/ Bu konuda ayrı bir mesaj daha attım, o cevabı da burada paylaşırım mutlaka.

      Şu sıralar Royalty klübü, yabancı klüpler ve üyeler arasında çok konuşulan bir durum. Biz de buraya taşımak istedik :)

      Sil
  2. Bence flashin gitmesiyle site hızlanacak ve crewlik kapanmasıyla yepyeni bir sistem gelecek.bana böyle geliyor siz ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder