Ana içeriğe atla

Dudette ile Röportaj! (Interview with Dudette)


Herkese merhaba!
Bu hafta röportaj yaptığımız kişi çok özel bir isim. Dün bu yazıda bahsettiğim üzere ilk Covergirl dudette ile Tumblr üzerinden iletişime geçtim ve kendisi sorularımızı yanıtlamayı kabul etti. Sorularımıza yanıt verdiği için bir kez de buradan kendisine teşekkürler!

Türkçe

S-1: Kendinden çok kısaca bahsedebilir misin? Dudette gerçekte kimdir?

C-1: Gerçek adım Ella, şimdi 25 yaşındayım, İsveç'te yaşıyorum ve üniversitede retorik ve edebiyat okuyorum.

S-2: Stardoll'a geri dönmeyi düşünüyor musun? Hesabına hala erişimin var mı?
C-2: Hesabıma hala erişebiliyorum, ancak tekrar aktif olarak oynama planlarım yok. Zaman zaman giriş yapmak ve işlerin nasıl değiştiğini görmek istiyorum ancak maalesef artık oyun ilgimi çekmiyor.

S-3: Hakkında yazılan efsaneleri okudun mu? Onlar hakkında ne düşünüyorsun?
C-3: Haha araba kazasını duydum ama cinayet işini duymadım!! Liisa kim? Bu konuda biraz araştırma yapmak zorundayım, kulağa eğlenceli geliyor! Bana böyle şeyleri okumak oldukça absürt geliyor, sadece ünlülerin onlar hakkında söylentileri varmış gibi hissediyorum ve ben ünlü olmaktan çok uzaktayım haha.

S-4: Paperdoll Heaven'ın kurucusu Liisa'yı tanıdığın söyleniyor. Bu doğru mu?
C-4: Doğru değil. Sanırım bu Liisa'nın bir gün beni öldürmüş olduğuyla ilgili teoriden dolayı?

S-5: Bu efsanelerin neden özellikle Brezilyalı kullanıcılar arasında yayıldığına dair bir bilgin var mı? Başka ülkelerde böyle bir dedikodu yok ve sen de İsveçlisin, bunun nedeni sence nedir?
C-5: Kesinlikle hiçbir fikrim yok, yine de ilginç buluyorum.

S-6: Oyunu bırakmadan önce yazdığın ve Stardoll'u eleştirdiğin tanıtım çok konuşuldu. Şu an bu konu hakkındaki düşüncelerin nedir?
C-6: Düşüncelerimin hala arkasındayım. Bunun bir iş olduğunu ve işlerin yürümesi için para kazanılması gerektiğini anlıyorum, sadece bu parayı kazanmak için gençleri - çoğunlukla kızları- kullanma şeklini kabul etmiyorum. Bunu yapmanın daha başka ve daha iyi yolları olduğuna inanıyorum. Tüm bunların sosyal statü üzerine yansıyor oluşunu sevmiyorum ve sonuç olarak zengin ve ayrıcalıklı insanların sitede üstün olması oyunda her şeyin eşitsiz hale gelmesine neden oluyor.

S-7: Tanıtımında bahsettiğin üstünden para kazanılan genç kızlara söylemek istediğin bir şey var mı?
C-7: Yaratıcılığınızı ifade etmek için paraya ihtiyacınız yok. Siteyi hiçbir şey ödemeden kullanmanın bir yolunu bulun veya bırakın ve daha iyi bir platform bulun.

S-8: Oyunun ilk kullanıcısı olduğun da söyleniyor. Bu doğru mu?
C-8: Hayır, bunun doğru olduğunu sanmıyorum.

S-9: Oyunun en eski halini bilenlerden biri olarak bize geçmiş halinden biraz bahsedebilir misin? Stardoll'u eskiden küçük bir kız çocuğu için daha güzel yapan şeyler nelerdi?
C-9: Bir profil oluşturmadan önce, tüm olayı ünlü insanları giydirmekle ilgiliydi. Moda konusunda bir şeyler denemek için çok eğlenceli ve yaratıcı bir yerdi ve oyunla ilgili sevdiğim şey buydu.

S-10: Kötü yanlarını bir kenara bırakırsak Stardoll'un özellikle genç kızların yaratıcılıklarını geliştirebildiği bir yer olduğunu düşünüyor musun?
C-10: Evet kesinlikle! Stardoll'un konseptini seviyorum, sitenin tadını tam anlamıyla çıkarabilmek için paranızın olması gerçeğinden nefret ediyorum.


English

Q-1: Can you tell us a little bit about yourself? Who really is dudette?
A-1: My real name is Ella, I am now 25, I live in Sweden and I study rethorics and literature at university. 

Q-2: Are you thinking of playing Stardoll again? Do you still have access to your account?
A-2: I do still have access to my account, but I have no plans of playing actively again. I do like to log on from time to time and see how things have changed but I don’t have any interest in it anymore, unfortunately. 

Q-3: Have you read the legends and stories written about you? What do you think about them? (Car accident/killing Liisa/being murdered by Liisa haha)
A-3: Haha I have heard about the car accident but not the murder thing!! Who is Liisa?? I have to do some research on this, it sounds fun! For me it’s just absurd to read stuff like that, it feels like only celebrities have rumors about them and I am so far from famous haha. 

Q-4: Some people say you know Paperdoll Heaven's founder, Liisa in real life. Is it true?
A-4: Not true. I assume this is the Liisa some day murdered me? 

Q-5: Do you have any idea why all these legends are spreaded in Brazil? There are no rumours about you in other countries and you are from Sweden, so why do you think all these came up from Brazil?
A-5: I have absolutely no clue, I find it interesting though. 

Q-6: The presentation you wrote before quitting the game and criticized Stardoll was very much spoken. What are your thoughts on this now?
A-6: I still stand for it. I understand that it is a business and it has to make money to go around, I just don’t agree with the way they use young -mostly girls- to make that money. I believe there are other, better, ways to do it. I don’t like how it all reflects on social status and in the end comes down to the fact that rich and privileged people thrive on the site and that makes everything very unequal. 

Q-7: Is there anything you'd like to say to the young girls you mentioned in the presentation?
A-7: You don’t need money to express your creativity. Find a way to use the site without paying anything or leave it and find a better platform. 

Q-8: Is it true that you are the first user of the Stardoll/Paperdoll Heaven?
A-8: No, I don’t think that is true. 

Q-9: As a person who knows a lot about Stardoll's first years, can you tell us about the old Stardoll? What made Stardoll a beautiful place for little girls?
A-9: Before you had to make and build a profile, it was all about dressing up famous people. It was a very fun and creative place to experiment with fashion, and that is what I loved about it. 

Q-10: Aside from the bad side, do you think Stardoll is a place where young girls can improve their creativity?
A-10: Yes, definitely! I love the concept of Stardoll, I just hate the fact that you need to have money to be able to fully enjoy the site.

Sorulara verdiği samimi yanıtlar için bir kez de blog aracılığıyla kendisine teşekkür ediyorum. Umarım siz de okurken keyif almışsınızdır. Bir başka röportajda görüşmek üzere!

Yorumlar

  1. Cok guzel olmus :) Basta sana sonrada Ella'ya tesekkurler..

    Yapilan sacma yorumlari kaldirmak cok zor olmali onun icin. Acikcasi neden sadece Brezilyalilar boyle soyluyor anlamadim :/ cok acayip. Anlasmislar gibi :D :D Para konusuna katiliyorum. Ama ben ss olmadan once bana kucuk dusurucu hic bir sey soylenmemisti.. Simdi oyle yorumlar yapiliyormu bilmiyorum.. :/ Belkide onceden daha fazlaydi..

    Ella'nin oyuna geri donmesini isterdim.. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler <3 Ben de özellikle Brezilyalıların konuşması konusuna takıldım ancak cevabını bir türlü bulamadığım bir soru bu :D

      Alay etmek gibi durumlar eskiden daha çoktu, şimdi ben de hiç denk gelmiyorum :)

      Sil
  2. Bu sohbeti okumak için girdim ve birsürü seri fln okudum yaa :D Samimi birine benziyor Ella röportajı kabul etmesi çok güzel :) Sizde yine harika iş çıkarmışsınız ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler! Beğenmene çok sevindim ♥

      Sil

Yorum Gönder