Ana içeriğe atla

Fashion Furniture'dan Irkçılık İddiası Sebebiyle Ürün Kaldırıldı + Hotbuys Nerede?


Herkese merhaba!
Geçtiğimiz cuma günü yayınlanan Fashion Furniture koleksiyonunda yer alan Face Pot isimli ürün, Royalty klübünde gelen tepkiler üzerine mağazadan kaldırıldı.


İlk olarak Natalie_Stark adlı kullanıcının dile getirdiği ırkçılık meselesi Royalty klübünü geçtiğimiz günlerde ikiye bölmüş ve büyük tartışmalara sebep olmuştu. Natalie_Stark, saksının Arapları karikatürize ettiğini iddia ediyordu ancak buna karşı çıkan başka Arap kullanıcılar da oldu. Bazı kullanıcılar ise ürünün esin kaynağının Sicily Moorish Heads adlı seramik vazolar olduğunu ve tarihsel olarak ürünün ırkçı bir temeli olmadığını söyledi. Sonu gelmeyen ve Noel Baba'ya kadar dahi ulaşan bu ırkçılık tartışması bugün Lisa.Stardoll'un aşağıdaki açıklamasıyla sonlandı ve ürün Starplaza'dan kaldırıldı:

"Selam Bebekler,
Buradaki ve Bize Ulaşın'daki çeşitli ve değerli girdileriniz için teşekkürler. Daha dikkatli bir değerlendirmeden sonra, saksıyı son Fashion Furniture koleksiyonundan kaldırdık. Niyetimiz asla sevgili üyelerimizden birini gücendirmek veya kırmak değildi, ve şimdi ürünün gerekli olmadığı açık. Eğer ürünü aldıysanız ve onu tam para iadesiyle geri vermek istiyorsanız lütfen Bize Ulaşın'a bu isteği yazın. Daha iyisini yapabiliriz ve düşüncelerinizi bilmemize izin vermenize minnettarız."

Ürünü artık satın almak mümkün değil. Ancak önceden satın alanlar iade etmeyi tercih etmediği sürece ürün hala kendilerinde duruyor.


Ayrıca her ayın 25'i civarında duyurulan hotbuys ürünlerin yeni aya girmiş olmamıza rağmen hala gelmemiş olması da Royalty klübünde konuşulan bir konuydu. Lisa.Stardoll bunun hakkında da bir açıklama yaptı:

"Hotbuys 2020 yılında gelişim geçirecek... daha fazla bilgi için bu hafta gözünüzü dört açın!"

Burada bahsedilen "gelişim" ya da "değişim", hatta "evrim"in ne olduğu açık olmadığı için bizim görüşümüz klasik hotbuys sistemine veda edeceğimiz yönünde. Bu yazıda okuyabileceğiniz üzere, geçtiğimiz ağustos ayında da yaşadığımız bu gecikme durumuna Lisa.Stardoll'un cevabı gecikmenin nedenini açıklamak ve ne zaman yayınlanacağını bildirmek şeklinde olmuştu. Bu sefer ise Lisa, olası bir değişimi işaret edip daha fazla bilgi için beklememizi söylüyor.

Sizce pek çoğumuzun oyuna ilk katıldığı zamandan bile öncesinden beri devam eden hotbuys geleneği bitecek mi? Ya da bahsedilen değişim nasıl olacak? Görüşlerinizi çok merak ediyorum. Herkese iyi günler!

Yorumlar

  1. Tartışma çok ilginçmiş. O ürüne dikkat bile etmemişim :D
    Hotbuys dediğin gibi yılların geleneği. Bence bitmez ama değişimin ne olabileceği hakkında bir tahminim yok. Sizin var mı? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok da açık bir cevap olmadığı için her olasılığa hazırım :D Hotbuys biterse yerine Starplaza'ya gelen ürünlerden bazılarının "Günün Ürünü" seçilebilir diye düşünüyorum.

      Sil
  2. Simdi o urunde degerlendi.. Keske alsaydim yaa :D :D Araplari temsil etsede bir sorun olacagini dusunmuyorum. Belki oraya turk bayragi koysalardi neden saksida deyip araplarin verdigi tepkiyi verebilirdim :/

    Hotbuys kalkmaz bence ama su 12 ay boyunca topladigimiz urunler ne olacak onu merak ediyorum. Daha tik yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum ya. Arapları temsil etme kaygısı taşıyan bir ürün olsa zaten adında geçerdi, gücendiren durumun ne olduğunu pek anlayamadım. Bence biraz zorlasak biz de ürünü Osmanlı'daki saray ağalarına falan benzetebiliriz, yine de kimse alınmazdı gibime geliyor :D

      Sil
  3. Bu Araba benzemiyor bence bir Hinte benziyor 😅 Ben de hiç ırkçı olarak düşünmedim ama bizim kültürümüzden bir sembol olsaydı kızabilirdim belki. Hotbuys konusunda ise ne olacağını merak ettim. Ben her ay gelen hb için sabırsızlanıyordum. Son aylarda gelen hb'ler zaten çok özensizdi. Merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay o kadar haklısın ki, cidden Hintli gibi :D Bence bizden atıyorum Maraş dondurmacısı figürü olsa biz kızmazdık, aksine hoşumuza giderdi.

      Sil

Yorum Gönder