Ana içeriğe atla

Stardoll Tarihi: DKNY

Herkese merhaba!
Bu hafta Stardoll Tarihi serisinde Stardoll'un eski ama hala etkisini sürdüren ve çok sevilen bir mağazasından bahsediyoruz. 1984 yılında kurulan Donna Karan New York, Stardoll'a anlaşmalı olarak gelen ilk gerçek mağazalardan biri. 

The Unknown Stardoll
Stardoll'un DKNY ile ilk anlaşması bundan tam 12 sene önce, Ağustos 2007'de başladı. Yukarıdaki resimde gördüğünüz pembe elbise Scuba Dress ve kalpli şal Hearts Print Scarf normalde hotbuys olarak yayınlanacaktı -şal eski adıyla Pretty n' Pink'te yayınlandı- ancak anlaşmada yapılan değişiklikler sonucu DKNY oyunda kendi mağazasını açma kararı aldı. Scuba Dress oyunun en değerli olmasa da en çok istenen ürünlerinden biri, kullanıcılar bu elbiseyi kurallara aykırı olarak 4 bin Stardollar'dan başlayan fiyatlarla ya da gerçek paralara satışa çıkartıyor.

Underneath Stardoll
Underneath Stardoll
Koleksiyon yayınlandıktan kısa bir süre sonra 1. kattaki bazı ürünler değişti ve yerine yukarıda gördüğünüz yenileri geldi. 2. katta herhangi bir değişikliğe gidilmedi.

Underneath Stardoll
Ağustos-Eylül 2007'de DKNY'ın 2 katlık ilk koleksiyonu Starplaza'ya geldi. Bu koleksiyon siyah ve pembenin ağırlıklı olduğu, kalp desenli ve bol payetli bir koleksiyondu. Ayrıca çoğu ürün sadece Superstar üyelere özeldi. 2007 yılında Stardoll'un kullanıcı sayısını ve o zaman Superstar olan üye sayısını az çok düşününce, tabii onların çok az bir kısmının hala oyunda olduğunu da hesaba katarsanız koleksiyonun ne kadar nadir bulunan ve değerli olduğunu anlayabilirsiniz. Kıyafetler binlerce Stardollar veya gerçek paraya satılıyor ve genelde sadece koleksiyon yapan kullanıcılar tarafından alınıyor. Değeri en fazla olan ürünlerden biri 3. resimde en solda olan siyah kazak. 24 bin Stardollar'ınız varsa o kazağı size satacak birini bulabilirsiniz!

Stardoll.Wiki
Koleksiyondaki en nadir parça The Falling Flowers Blouse adlı bluz çünkü ürünler Plaza'ya geldiğinde bu bluz sadece katalogda vardı. En çok istenen ürün her zaman için Scuba Dress olsa da en nadir kesinlikle o değil.

Rares of Stardoll
İlk koleksiyonun yayınlanmasından kısa süre sonra DKNY Bike Contest adlı bir yarışma geldi. Yarışmanın amacı sağlıklı yaşam için bisiklet sürmeyi yaygınlaştırmaktı, kullanıcılardan DKNY ürünleri kullanılarak kombin yapmaları istendi. Yarışmanın sonucunda 5 kişiye Stardollar, pek çok kişiye ise bu bisikletten dağıtıldı. Bu bisiklet de ilk koleksiyonla beraber oldukça değerli ve nadir görülüyor. Starbazaar'da değişken fiyatlara ürünü bulmak da mümkün.

Underneath Stardoll
Underneath Stardoll
Kasım 2007'de kırmızı, siyah ve beyazın göze çarptığı 2. koleksiyon Starplaza'da yerini aldı. Koleksiyon DKNY'ın 2007 Noel tatili dönemi için tasarlandığından Holiday DKNY olarak adlandırılıyor.

Bu koleksiyon da neredeyse ilki kadar nadir ve değerli ancak döneminde ilk koleksiyon kadar büyük sükse yapmadı. En ilgi çeken ve şu an istenen ürün üstünde DKNY yazan bere oldu.

Underneath Stardoll
2008 İlkbahar/Yaz döneminde tek katlık 3. koleksiyon mağazaya geldi. Turuncunun baskın olduğu koleksiyonda geçmiş koleksiyonlara göre oldukça az ürün vardı. Azlığına rağmen ürünler oldukça sevildi, pek çoğu hala değerini koruyor.

Stardoll Wiki
Underneath Stardoll
Kısa süre sonra 3. koleksiyonun devamı olan 4. koleksiyon geldi. 3.'nün genişletilmiş hali olduğu için Starplaza'da ikisi birlikte kaldı. İlkbahar ve yaza uygun olarak canlı renkler ve desenlerle dolu bu koleksiyon 1 ve 2 kadar olmasa da ürünleri Starbazaar'da bulmanın zorluğunu düşününce nadirliğini koruduğunu söyleyebiliriz.

Underneath Stardoll
Underneath Stardoll
Yine 2008'de, 3. koleksiyon Starplaza'dan kaldırıldı ve yerine 2 katlık 5. koleksiyon geldi. 4. koleksiyon Starplaza'da kalmaya devam etti.

Aki1990 Stardoll
İlk başta bir hata sonucu tüm ürünler 0 Stardollar olarak kataloğa geldi ancak bu hata kısa sürede düzeltildi.

Farklı desenlerin ve karışık renklerin bir arada olduğu bu renkli ve öncekilere göre oldukça geniş koleksiyon öncekilere kıyasla değerli ya da nadir görülmüyor.

2009 yeni yıl döneminde ise Stardoll, 31 Aralık 2008 ve 1 Ocak 2009 tarihlerinde oyuna giriş yapan her üyesine yeni yıl hediyesi olarak bir DKNY elbisesi hediye etti. Oyunun şimdilerde verdiği hediyeleri düşününce bunun gerçekten güzel bir jest olduğunu düşünmemek elde değil. 


Şubat 2009'da DKNY İlkbahar koleksiyonuna hazırlık olarak her hafta her biri 7 gün boyunca mağazada olacak DKNY kolyelerinin geleceği tarihler açıklandı. Bu kolyeler kullanıcılar arasında çok büyük ilgi topladı. Aralarında en çok sevilen DKNY yazılı kolye günümüzde 600 Stardollar'a yakın fiyatlara Starbazaar'da bulunabiliyor.

Stardoll's Most Wanted
Underneath Stardoll
DKNY'ın 20. yılına özel ilkbahar koleksiyonu yukarıda bahsettiğim süreli kolyelerle eş zamanlı olarak Starplaza'ya geldi. Pek çok rengin kombinlenmiş olduğu bu koleksiyon kullanıcılar arasında çok da sevilmedi. Bu yüzden koleksiyondaki pek çok ürünü Starbazaar'da uygun fiyatlara bulmak mümkün.

Underneath Stardoll
Koleksiyonla beraber bir Stardoll klasiği olarak Gift-o-Meter geldi. Tamamı DKNY ürünlerinden oluşan bu Gift-o-Meter'da toplam 200 Stardollar harcayınca çok sevilen DKNY interioru kazanılıyordu.

Stylish on Stardoll
Stylish on Stardoll
27 Kasım 2009'da DKNY'ın Sonbahar 2009 koleksiyonundan esinlenerek hazırlanan 7. ve son koleksiyon Starplaza'da yerini aldı. Sonbahara ve Noel dönemine uyacak şekilde yeşil ve kırmızı ağırlıklı ürünler olan koleksiyon kullanıcıları pek de tatmin etmedi. Bana kalırsa New York kadınını sonbahar-kış sezonu için çok iyi anlatan ve değerinin bilinmediğini düşündüğüm bu koleksiyonda yer alan çoğu ürünü Starbazaar'da uygun sayılacak fiyatlara bulmak mümkün.

Underneath Stardoll
24 Nisan 2010'da "Veda İndirimi: DKNY'yi almak için son şans!" notuyla DKNY'ın mağazadan kalkacağı ve tüm ürünlerin indirime girdiği duyuruldu. Kullanıcılar mağazanın tamamen kalkmasını istemeseler de 1 Mayıs 2010'da DKNY, Stardoll'dan tamamen kaldırıldı. 

Ben: Merhaba, DKNY ürünlerinin Callie's Picks'te yayınlanmasının bir olasılığı var mı? İnsanlar onları binlerce Stardollar'a satıyor ve kuralları yıkıyorlar ancak önemsemiyorlar bile. DKNY ürünlere sahip olmak istiyorum ama kurallara uymazlık etmek ya da onlara 600+ Stardollar harcamak istemiyorum. Umarım kısa sürede cevaplarsınız :)
Svea.Stardoll: Merhaba kadish, iletişime geçtiğin için teşekkürler. DKNY ürünlerin inanılmaz popüler olduğunu ve genelde çok istendiğini biliyorum. Ne yazık ki DKNY ile yapılan işbirliği anlaşması nedeniyle bu ürünleri Callie's Picks'te tekrardan yayınlayamıyoruz. :(

Ürünler sanal kıyafetler için akıl almaz fiyatlara satıldığından yukarıda okuduğunuz gibi Stardoll Destek Servisi'ne tekrar yayınlanma olasılığı olup olmadığını sordum ve anlaşma gereği bunun mümkün olmadığı cevabını aldım. 


Ancak bu mesajı gönderdikten kısa süre sonra sonra, DKNY'ın son koleksiyonunda yer alan Forest Green Wrap Top, yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz üzere Callie's Picks'in 89. koleksiyonu Colourful Easter'da aynı adla yayınlandığını öğrendim.


Böylece teknik ekibe ekran görüntüleriyle beraber 3 tane e-posta göndererek durum hakkında bilgi edinmeye çalıştım. Ne yazık ki e-postalarım yanıtlanmadı ancak Stardoll üzerinden gönderdiğim destek mesajına yanıt geldi:

Ben: Merhaba, Bana daha önce DKNY ürünlerini tekrardan yayınlayamayacağınızı söylemiştiniz ancak az önce Callie's Picks'in Colourful Easter adlı 89. koleksiyonunda Forest Green Wrap Top'un tekrardan yayınlandığını öğrendim.
Yani sorularım şunlar: DKNY yeniden yayınlanabilir mi? Yayınlanamazsa, bu üst nasıl yayınlandı? Eğer DKNY'yi tekrar yayınlayabiliyorsanız, lütfen yapın!:) İyi günler!
Svea.Stardoll: Merhaba kadish, iletişime geçtiğin için teşekkürler. DKNY ürünlerin inanılmaz popüler olduğunu ve genelde çok istendiğini biliyorum. Ne yazık ki DKNY ile yapılan işbirliği anlaşması nedeniyle bu ürünleri tekrardan yayınlayamıyoruz. :( Eğer geçmişte hatalar yapılmışsa, bu bir talihsizlik ve hataları görürsek sorunu anında düzeltiriz. Ama evet, DKNY ürünlerini tekrardan yayınlayamıyoruz.

Bu cevaba göre o üst geçmişte bir hata sonucu Callie's Picks'te yayınlanmış, ve artık düzeltilebilir bir hata da değil. Bir seferliğine yayınlanmış olsa da gelecekte DKNY ile  yeni bir anlaşma yapılmadığı sürece, ki Stardoll'un artık büyük markalarla işbirliği konusunda eskisi gibi sık tercih edilen bir yer olmadığını biliyoruz, bir daha Stardoll'da yeni DKNY koleksiyonu görmemiz ya da eskilerin yeniden yayınlanışını görmemiz ise pek de mümkün görünmüyor.

Ve DKNY'ın neredeyse 4 yıllık Stardoll macerası böylece sona erdi. Siz herhangi bir ürüne sahip misiniz, marka hakkında ne düşünüyorsunuz? Bizimle paylaşmayı unutmayın! :)

Yorumlar

  1. Yazı çok güzel olmuş. Stardoll tarihi yazılarını severek okuyorum. Bende DKNY'yi çok seviyorum ama şuan gerçekten çok pahalı oldukları için alamıyorum. O zamanlar neden hiç almamışım bilemiyorum :( Sadece Gift O Meter'in ilk 3'ü bende vardı şuan ikisi elimde. Umarım fiyatlar düşerler çünkü gerçekten güzel koleksiyonları olan bir marka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim <3 Kesinlikle katılıyorum :)

      Sil
  2. Teşekkürler yazı için ♡ DKNY'ı çok seviyorum, tabi bunda ürünlerin artık ulaşılmaz olmasının ve o zamanlar çok isteyip de alamamanın etkisi de var. Bi ürünün yanlışlıkla callies pick'e gelmesi çok şaşırtıcı keşke yine yanlışlık yapsalar :D Ben beğenip de alamadığım bazı ürünleri bazaarda nispeten uygun fiyatlara aldım ama bazılarını hiç bulamayacağımı da biliyorum. Ayrıca gift o meterın ilk 2 ürünü varmış bende şaşırdım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil, ben çok teşekkür ederim <3 Evet, o ulaşılmazlık sayesinde ürünlerin fiyatı aldı başını götürdü :D Belli olmaz oyunun işi, bir daha gelir belki :D

      Sil
  3. DKNY kolyesini bende cok sevmistim.. 🐰 Cok pahaliya bazaarda sattiklari dogru. Callie'de de yayinlamalari ilginc olmus.. Callie'nin koleksiyonlarinda cok fazla hata oluyor. Ben sasirmiyorum :D Benim en sevdigim koleksiyon 20.yila ozel yayinlanan koleksiyon oldu. DKNY yazili tisortu sevdim.. Ama gozum hala DKNY yazili kolyede :/ Cok guzel olmus yazi.. Tesekkurler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim <3 Ben de artık şaşırmıyorum haklısın :D

      Sil

Yorum Gönder