Ana içeriğe atla

Stardoll'a Neden Girilemiyor?


Herkese merhaba!
Dün akşam saatlerinden beri Stardoll'da bir erişim sıkıntısı yaşandığının farkındasınızdır. Bazen Stardoll'da her zamankinden de fazla bir yavaşlık oluyor, bazen ise direkt şu yazıyla karşılaşıyorsunuz:


Sonuç olarak dün akşamdan beri oyun defalarca sunucu sıkıntısı yaşadı ve defalarca çöktü, bu durum da devam edecek gibi gözüküyor. Tabii ki bu durum tüm kullanıcıları meraklandırdı. Dün akşam oyun düzelene kadar pek çok kişi oyuna bir güncelleme geldiğini ve bunun şu sıralar gündemden düşmeyen saç rengi teknikleri hakkında olduğunu düşünüyordu. Ancak genelde Stardoll'da bir güncelleme olduğu zaman karşımıza şu mesaj çıkıyor:


Bu mesajın çıkmaması herkesi durumun bir sunucu sıkıntısı olduğuna inandırmıştı ki, Twitter'da bir hesap ortaya çıktı. Backdoor Alliance nickli hesap oyunu kendisinin hacklediğini iddia etmeye başladı. Eğer Stardoll'da geçmişteki gerçek hackleme olaylarına tanık olduysanız bu olaya inanmak sizin için de çok zor olacaktır çünkü önceki hackerlar siteyi yavaşlatma yolundan çok daha büyük yollara başvurmuşlardı. Ayrıca hacklediğini iddia eden kişinin internette herkesin girebileceği sitelerden sürekli aynı görselleri paylaşıyor olması da iddialarının çok karşılık bulamamasını sağladı. Ama bazı kişiler hesaplarının çalındığını söyleyip insanları bu olay konusunda galeyana getirmeye çalıştı. Size de böyle zincirleme mesajlar gelirse inanmayın, gülün geçin. Stardoll'un sunucuları gerçekten yavaşlatılıyor olsa bile bu sadece bizim oyun tecrübemizi etkiler, hesaplarımızı değil. 

Lisa.Stardoll ise Royalty klübünde bu konu hakkında şu açıklamayı yaptı:



"Stardoll dün gece pek de HACKLENMEDİ. Bazı ülkelerin bir yerden sonra siteye erişim sağlayamadığına dair ekran görüntülerim var, ama bu muhtemelen onların ülkelerindeki internet sağlayıcılarıyla ilgili.

Lütfen şu an Stardoll'un güvenliği konusunda endişelenmeyin. Resmi kapasitede bir yorum yapmayacağız çünkü bu bir sorun değil. Twitter'da resmen herkes her şey hakkında iddiada bulunabilir ve genelde yaparlar, tabiri caizse ortalığı karıştırırlar. Lütfen internette büyük iddialar gördüğünüzde mantıklı düşünün, arkadaşlar.

Bir uyarı olarak, bu konu diğerlerinin Stardoll hesapları hakkında kendilerini güvende hissetmemesine sebep olduğu ve ben burada diğerlerinin kendini güvensiz hissettiren yazılara izin vermediğim için bu konuyu bir saat içinde kaldıracağım."

Ben bu cevabın bir Twitter hesabının iddialarının yarattığı panikten çok daha kötü olduğunu düşünüyorum. Dün geceden beri tüm dünyadan kullanıcılar internetlerinde hiçbir problem yokken sadece oyuna erişim sağlayamazken bunu kullanıcıların internet sağlayıcılarıyla alakalı olarak göstermek sadece Stardoll ekibine olan güvensizliği artırır ve bu durumdan pay çıkartmak isteyenlerin de işine yarar.

Ayrıca Stardoll's Most Wanted blogunun okuyucularından Ellie, teknik ekipten bu konu hakkında cevap alabilmiş. 


"Ayrıca Stardoll Destek ekibine sabah tüm olay (daha çok biraz bilgi alabilmek amacıyla) bir e-posta attım ve onların 3 saat önce verdiği cevap burada:

Merhaba,

İletişime geçtiğin için teşekkürler.

Şu anda bununla alakalı bazı zorluklar yaşıyoruz. Ekibimiz zaten üstünde çalışıyor ve bir an önce sorunu çözmeyi umuyoruz ve bu şu an önceliğimiz.

Biz bunu düzeltmeye çalışırken gösterdiğiniz sabır için teşekkür ederiz. Bu zaman sürecinde ekibimiz soruna neyin sebep olduğunu belirleyip uzun süreli bir çözüm oluşturduğu için bazı özelliklerin düzgün çalışmadığını, düzeldiğini, sonra tekrar çalışmadığını fark edebilirsiniz.

Verdiğimiz rahatsızlık için özür dileriz.

Sevgilerle,

Teknik Destek"

Elli'ye gelen bu mesaja göre onlar da sorunun ne olduğunu şimdilik tespit edemiyorlar ama en azından Lisa gibi bunu internet sağlayıcılarıyla alakalı olduğunu söylememişler.

Begüm de teknik ekibe e-posta atmıştı ancak ekip kendisine Begüm oyuna giremediği halde "oyun üzerinden sorunu bildirmelerini" söylemişti. Eğer siz de iletişime geçebildiyseniz bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Umarım Stardoll en kısa zamanda resmi bir açıklama yapıp insanlardaki panik havasını bir nebze de olsa durdurma yoluna gidebilir. Lütfen telaşlanmayın. Eski hack olaylarının yanında bu şu an hiçbir şey değil. Şu an yukarıda da görebileceğiniz gibi oyundaki erişim sıkıntılarının kesin sebebi belli değil, sadece ortaya atılan iddialar var ve bunun planlanmış bir güncelleme ya da bakım olmadığını biliyoruz. Biz bilgi geldikçe sizi güncellemeye devam edeceğiz, takipte kalın!


GÜNCELLEME: Stardoll konu hakkında açıklama yaptı.

Anasayfada görebileceğiniz "Login Issues & Security" duyurusunun Türkçe çevirisi aşağıda:

"Selam Bebekler,
Stardoll'a giriş yapma konusunda yakın zamanda bazı sorunlar yaşamız olabilirsiniz. Ne kadar sinir bozucu!
Biraz çok fazla zamanı olan biri Stardoll'a yönelik ÇOK FAZLA trafik göndermek için para ödüyor, bu da bizim sunucularımızı donduruyor ve insanların giriş yapmasına izin vermiyor.
Güvenlik ekibimiz bunun üzerinde çalışıyor ve sorundan haberdarlar, ve teknik ekibimiz çözümler üzerinde çalışıyor. Bu kişi bunu denemeye devam edebilir. (Bu kişiye parasını yardıma ihtiyacı olanlar için koronavirüs destek fonlarına bağışlamasını tavsiye ediyorum, ama bir insanın nasıl para harcayacağını seçmesi ona kalmış.)
Bu devam ettikçe giriş yapma sorunları yaşayabilirsiniz. Sizi temin etmek istiyorum ki hesaplarınız GÜVENDE. Stardoll hiçbir şekilde kırılmadı -- bu sadece sitemize tek seferde gönderilen çok fazla trafikten ibaret. Sizin giriş bilgileriniz ve şifreniz güvende. Stardoll sizin hiçbir ödeme bilginizi saklamıyor ve bu hiçbir şekilde uzlaşmaya tutulmadı da.
Troller internetin varlığının başından beri varlar, ve şu an olan bu. Bir troll ile mücadele ediyoruz. Trolllerle mücadelenin en iyi yolu onları beslememektir. Trollleri ve trollce davranışlara karışanları cesaretlendirmeyin. Biri Stardoll'da sizi güvende hissettirmemeye çalışıyorsa lütfen onları şikayet edin. Eğer biri size bu olayın içinde olduğunu söylüyorsa, lütfen onları şikayet edin.
Sabrınız ve anlayışınız için teşekkürler!
Sevgiler!
Lisa.Stardoll"

Bu açıklamadan da gördüğümüz üzere olay Stardoll'un sunucularına yapılan bir saldırıdan ibaret ve bunu kabul ettikleri için minnettarım :D Hacklediğini iddia eden kişinin sadece sitenin çöktüğü görsellerini paylaşması zaten baştan ona kimsenin inanmamasını sağlamıştı, ama olayın gerçekten o çocukla alakalı olduğunu öğrenmek beni çok şaşırttı. Olanları bekleyip göreceğiz.

Yorumlar

  1. Bi' gidiyor bi' geliyor oyun vallahi.D Ben ilk başta giremeyince sevinmiştim çünkü galiba oyunu bakıma aldılar ve uzun süredir bahsettikleri copy olayını sonlandıracak adımı attıklarını sanarken sizin de bahsettiğiniz gibi oyun bakımdayken çıkan bildirimin çıkmadığını farkedince anladım... Ancak işin komik kısmı 'bu sizin veya ülkemizin altyapısından kaynaklanan bir sorun.' demeleri.. Abicim açık açık de, sitemimize kötü amaçlı saldırılar var.D Biz de bilelim. Umarım en kısa süre içerisinde düzeltirler ama, böylesine eski bir oyunun bir gün içerisinde ne kadar kötü server altyapılarına sahip olduklarını gördük... Bu öyle kolay çözülecek bir sıkıntıya da benzemiyor. Daha bir hafta önce destek ve öneri olarak attığım mesajda oyunu bakıma almaları gerektiğini hem oynanış açısından hem de güvenlik açısından çok açık/zaaflarının olduğunu bildirdiğim de üstünde çalışıyoruz dediler ama gelinen duruma bak 5 gün geçmeden no name bir hacker ( Bu çok düşük bir ihtimal farkındayım ama durduk yere ortada düzenleme dahi yokken oyun neden bi gitsin bi gelsin.D??) veya başka bir zaaftan dolayı oyun çöktü. Ben biraz önce girebildim, ne olacak bakalım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün ben de kopya ve saç teknikleriyle alakalı bir durum oluyor diye düşünmüştüm ama artık kesin eminiz olmadığına :D Kötü serverı kabul etmeyi geçtim, erişim sıkıntısı yaşandığını bile tam anlamıyla kabul etmemişler o açıklamada. Bu güvenlik açıkları gerçekten çok can sıkıcı bir hal almaya başladı. Ciddi ciddi 1 gündür oyuna düzgünce giremiyoruz..

      Şu an ben de oyuna girebiliyorum, bakalım ne kadar dayanacak :)

      Sil
    2. Hahaha, diğer yazılarınızda yaptığınız 2014 yılına döndü oyun yorumuna hem çok gülmüş hem çok hak vermiştim.D Şimdi bir de benim çocukluk korkum olan cherrydaboo ekolünden hackerlar geldi mi tam olacak. Tabii, o zaman bilmiyordum ama şu an oyunun o zaman çok açığa sahip olduğunu az bir uğraşla o tarz doll yapmanın aslında hiç zor olmadığını öğrendim..

      Entrika üstüne entrika vallahi.D, özellikle geçen günlerde bir şey farkettim. Normalde ben broadcast kısmını hiç açmam o gün açasım gelmişti kullanıcı adı CIA ( yanlış hatırlıyor olabilirim) olan ablamız -hani şu olabildiğine hesap satın alan.D- bir anda yok ben en çok tükenmiş ürüne sahibim yok şuyum yok buyum diye mesaj atmaya başladı bunun üzerine diğer kullanıcılar bunu tiye alarak bir şeyler yazınca tam bir cümbüş oldu uzun süreden sonra ilk defa bu kadar eğlendiğimi hatırlıyorum..

      Sil
    3. Cherrydaboo ekolü HAJHAFHFAHJKHAFHSJFHA Ay kahkaha attım. Yazıda da dediğim gibi o olduğu dönemde oyunu oynayanlar zaten bunu ciddiye almaz. O kişi oyunda öyle bir etki bıraktı ki yıllar sonra hala konuşuyoruz arkasından :D

      Ay cia'nın yayınlarından gına geldi cidden. Komik de değil, sıktı artık. Oradaki yayınlaşmaları ben de okumuştum, cidden çok eğlenceliydi :D

      Sil
  2. Bu arada oyunun acilen parti odaları bomboşken dolu gösteren bugı halletmeleri lazım..

    YanıtlaSil
  3. Şuan oyuna girememek değilde ücretli üyeliklerimizim günlerinin geçmesi sinirimi bozuyor biz oyuna erişemezken benim üyeliğimden gün eksiliyor bunu telafi ederler mi sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil de * üyeliklerimizin*

      Sil
    2. Tabii ki de etmezler. Stardoll bu, böyle bir şey yaptıkları görüldü mü bilmiyorum

      Sil
    3. Geçenlerde oyunda olan bir hata sonucu satın alınan bir ürünü iade aldılar talep edersek ilgilenirler belki.

      Sil
    4. Ben şu an ss değilim ama böyle bir anda olsaydım, toplanıp e posta atardım stardolla onlar da muhtemelen baskıya dayanamazlardı... Ama Eymenn'in de dediği gibi Stardoll bu. Oyunlarını, oyuncularının geliştirdiği tek oyun olmasına rağmen oyuncularına pek de önem vermeyen Stardoll.Dd

      Sil
    5. SENA shovturkiye20 Mayıs 2020 22:26

      Bence hemen mesaj atmalısın, ve sürekli de diretmelisin, tabi eğer reddederlerse

      Sil
    6. Daha uzun sürmezse büyük ihtimalle bir şey yapmam.

      Sil
    7. Lisa'nın paylaştığı yazının altındaki yorumları okudun mu? Orada da bir sürü kişi bundan bahsetmiş ve ben de katılıyorum dediğine. Benim zaten 8-9 günüm kalmıştı diye hatırlıyorum, 1 tanesi boşa gitti. Bu konuda çok talep geleceğini düşünüyorum

      Sil
  4. Ben oyun bu haldeyken girip bir de tasarım yaptım sanki başka zaman yokmuş gibi.Sonradan fark ettim tasarımın bazı parçalarını kaydetmemiş onları düzeltemedim hala doğru düzgün oyuna girip.

    YanıtlaSil
  5. Hah şimdi bakıma aldılar galiba.D

    YanıtlaSil
  6. Staff açıklama yaptı, çevirisini yazıya ekledim. Cidden o çocukla alakalıymış olay :D Facebook'ta çocuğun videosunu falan da paylaştılar, yaşı çok büyük biri değil. Cidden can sıkıntısından yapıyor herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videonun linkini yeşillendirir misiniz ya cidden merak içerisindeyim.D

      Sil
    2. Yaa ben bu harika yazinin linkini alip dogrudan face'de paylasip sevgili modamstardoll adminlerim bu isi cozduler diye paylasacaktim ama face linki kabul etmiyor :/ Cok sinir bozucu. Daha oncede paylasmak istemistim ama kabul etmedi yine face. jhdgrjs
      Kim paylasmis videosunu? :o Sok ben.. Ayakli magzinsin OZlem :D Bu yazi icin tesekkurler. Gercekten cok yararli oldu. Cogu kullaniciyi aydinlattigini dusunuyorum. Biter umarim bir an once

      Sil
    3. Linki Facebook grubunda olduğu için oradan atabiliyorum, Stardoll FB hesabı kullanıyorsanız Eliza SD hesabım, bana mesaj atın size atayım :D

      Meyra Facebook blogları nedense engelliyor, biz de bundan nasibimizi aldık :) Link paylaşımını açtırmamız için reklam satın almamız gerekiyormuş komik bir şekilde. Uğraşmıyoruz o yüzden. Çocuk Snapchat hesabını vermişti, onu ekleyen birisi ekran kaydını paylaştı :D Kendisini atıyor yani çocuk. Evet, maalesef her konuda ayaklı bir magazinim elimde değil :D Dün Begüm'e de söylüyordum 5-6 yıl sonra hala Stardoll'da olursak bana iyi Stardoll Tarihi malzemesi çıktı :D

      Sil
  7. Ben yıllardır bu oyuna sadece moda için giriyormuşum helede bu son günlerde sayenizde stardoll entrikaları ile tanışmış oldum gerçekten inanılmaz ve yer yer sinir bozucu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahshjahha Stardoll'un yıllarda ayakta kalabilmesinin belki de en büyük sebeplerinden biri bitmek bilmeyen entrikalar bence. Daha bizim burda yazmadığımız ve yazamadığımız neler var :)

      Sil
    2. Özlem beni bul aydınlanmaya ihtiyacım var

      Sil
    3. Aahhahah eklersen konuşabilirizz, merak ettiğin şeyleri anlatmaya çalışırım.

      Sil
    4. Eklemişim bile seni sıkboğaz etmeme hazır ol

      Sil
  8. SENA shovturkiye20 Mayıs 2020 22:29

    Ben şok, çocuğun yaptığına inanmıyordum, gerçekten oymuş yani. Stardoll gerçekten daha profesyonel bir ekiple çalışmalı. Bir kişinin yaptığı bir işle kaç milyon oyuncusu olan, kaç yıllık bir oyun hacklenebiliyorsa hala, bir sıkıntı var demektir. Lütfen daha iyi bir ekip kursunlar, en azından güvenlik, donanım konusunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacklenme diyemeyiz, abarttığı kadar ciddi bir şey yapmamış, sunucuları yavaşlatıyor sadece. Bir de çocuğun ilk tweetinin saati cidden oyunun çökmeye başladığı saatle çakışıyor. Bu da Stardoll ekibine büyük bir ders olmalı bence, yaşı küçük bir "troll" tüm siteyi birbirine kattı.

      1-2 gün önce Stardoll'un güvenlik şefiyle röportaj yayınlanmıştı bir de 🤡🤡

      Sil
    2. Ay hahaah cidden güvenlik şefi ile röportaj yapmışlardı değil mi :D Bana stardoll hiçbir zaman güvenli gelmiyordu zaten. Hesabın da kapanabilir, pat diye çalınabilir de. Nedense o güvenli algısı yok bende bu site için.

      Sil
  9. Mr. Robot'umuzdan haber vaarrr:
    https://twitter.com/BackdoorAllian1/status/1263232418514903046

    YanıtlaSil
  10. Bu geçirdiğimiz son iki haftayı not alıp seneye entrika haftaları olarak anmalı ve kutlamalıyız.

    YanıtlaSil
  11. Ya benim aklıma yazıyı görünce direkt yazılım öğrenmek istediğim geldi sdfdsdf Böyle şeylerden anlamak süper oldurdu 😁

    Bu girememelerden haberim sizin sayenizde oldu. O kadar oynamıyormuşum ki hiç denk gelmedi bana sunucu kaybı. Ama oynadığım bir döneme denk gelseydi, çok sinir bozucu olurdu.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder