Herkese merhaba!
Bugün rachellyta kullanıcı adlı üye, Starblog'da oyunla alakalı önemli bir röportajını yayınladı. Bu röportaj Stardoll'un Güvenlik Şefi Raul ile yapıldığı ve kullanıcıların sık sık şüpheye düştüğü şikayet konularını ele aldığı için röportajın çevirisini blogda yayınlamak istedim. Raul, geçtiğimiz yaz Callie Con'da da bir Q&A'e katılmıştı, orada yanıtladığı soruları okumak için bu linke tıklayabilirsiniz.
"Selam Bebekler,
Son zamanlarda hayat aşırı inanılmaz oldu, haksız mıyım? Küresel olarak bir pandemiyle mücadele ediyoruz ve yerel olarak bizleri güvende tutmak için yapılmış kurallara umarım ki uyuyoruz. Bugünkü yazım biraz bunun hakkında: güvenlik. Stardoll'un güvenliği ve özel olarak birini raporladığınızda ne olduğu hakkında konuşmak istiyorum. Bu yüzden Stardoll'un Güvenlik Şefi Raul'e ulaştım ve onunla konuştum.
O, geçen Haziran bir röportaj ve buradan göz atmanızı tavsiye ettiğim bazı iyi bilgiler verdi.
Raul'e sorduğum sorular şunlar:
Merhaba Raul. Bu röportajı vermeyi kabul ettiğin için teşekkürler. Raporlama hakkında çok fazla konuşma görüyorum ve sadece gerçekleri öğrenmek istiyorum.
S: Birini raporladığın zaman ne oluyor?
C: Merhaba Rachel. Şikayetiniz gözden geçirilmesi için benim güvenlik ekibime gönderiliyor. Eğer One-Stop Kuralları çiğneniyorsa bir uyarı gönderilebilir veya bir eylemde bulunulabilir. Bu hangi kuralın çiğnendiğinden üyenin bizimle ne kadar zamandır birlikte olduğuna kadar pek çok şey arasında değişiyor, ve ben genelde daha iyi anlamak ve içeriği bilmek için üyelerimizle çalışan diğer departmanlarımızla konuşuyorum. Haziran röportajımda bundan biraz bahsetmiştim.
S: Kuralların bir hiyerarşisi var mı? Mesela bazılarını çiğnemenin diğerlerinden daha kötü olduğu?
C: Hiçbir kural çiğnenmemeli. Ama diğer bir üyeyi kandıracak her şey hesabın kapanması sürecini hızlandıracaktır. Bu şifre sormak, e-dolandırıcılık sitelerinin linklerini paylaşmak, ürünleri 600 SD/SC 'den fazla fiyatlara satmak, Stardollarları gerçek parayla satmayı teklif etmek, hesaplar satmak, diğerlerinin Stardesignlarının kopyalarını yaratmak vb. şeyler olabilir.
Ek olarak, Stardoll yıllar boyunca gelişti ve kurallarımız da bunu yansıtıyor. 5 yıl önce kabul edilebilir olan bir şey veya bunun tam tersi şu an kurallara aykırı olabilir, bu yüzden herkese One-Stop Kurallarını sık sık gözden geçirmelerini ve onları çiğnemediklerine emin olmalarını tavsiye ediyorum.
S: Eğer birini bir şey için raporlarsam sizin bununla başa çıktığınızı nasıl bilebilirim? Ne olduğunu görmek için bunu kontrol edebilir miyim?
C: Şikayetinizi ilettikten sonra, sizin işiniz bitiyor. Benim ekibim inceler. Bizim sizin üye olarak sahip olduğunuzdan çok daha fazla bilgiye erişimimiz var, yani biz sizden gizlenmesi muhtemel şeyleri görebiliyoruz. Hiçbir şey olmuyormuş gibi gözükebilir, ve bazen özellikle artık One-Stop Kurallarına aykırı olmayan bir şey için birini şikayet ettiğiniz zaman olay budur. Ama bazen hiçbir şey olmuyormuş gibi görünür çünkü bizim bir vaka oluşturmamız ve kanıt toplamamız gerekir, ve bu zaman alır. Kuralbozanın hikayesinin bir saat veya daha az zamanda her yeri bürüdüğü TV şovlarının aksine, biz "daha fazla bilgi toplamak" aşamasındayken biri hala kuralları çiğniyormuş gibi görünebilir.
Sonradan kontrol etme konusuna gelirsek, lütfen yapmayın. Sizi biri şikayet ettiği zaman diğerlerine sizin hesabınız hakkında ortaya çıkan şeyleri söylememizi istemezsiniz, biz sizinle diğer hesaplar hakkında bilgileri paylaşmayız. Bunun adaleti hemen görmeyi hak ettiğini düşünen bazı insanlar için sinir bozucu olabileceğini biliyorum.
S: Eğer birini bir şey için raporlarsam, arkadaşlarımı da onu raporlaması için teşvik etmeli miyim?
C: Eğer onlar da aynı şeyi yaşamıyorsa lütfen yapmayın. Yaşıyorlarsa bu olayın olduğu yerdeki rapor butonunu kullanabilirler. Genellikle üyeler, diğerinin hesabının kapatılması umutlarıyla diğer üyeye 'şikayet bombası' yapmayı deniyorlar. Bu aslında benim ekibimi çıkmaza sürüklüyor çünkü şikayetler One-Stop Kurallarına yönelik gerçek ihlaller çıkmıyor ve söylentiden ibaret oluyor. Bu davranış aynı zamanda zorbalık, ve siz şikayet eden kişi olarak zorbalık One-Stop Kurallarına aykırı olduğu ve bunu kesmemiz için uyarı alabilirsiniz. Ekibimin zamanını bununla harcamayın, buna gerek yok.
S: One-Stop Kurallarının ilk sırasında yer alan bir şeyin ırkçı, cinsiyetçi, yabancı düşmanı... vs. olduğunun kriterlerini nasıl belirliyorsunuz?
C: Bu iyi bir soru. Dürüst olmak gerekirse, kolay değil. Uluslararası bir kitlemiz olduğu ve listelediğimiz bazı 'korunan sınıflarla' ilgili yasalar tüm dünyada tutarlılık göstermediği için; bazı yerlerdeki bazı insanların kural ve standartlarının oldukça farklı olduğunu biliyoruz. Raporlanan şeyin içeriğini değerlendirmeye çalışıyoruz. Bu kaba ve zorba bir noktadan mı çıkıyor, yoksa daha fazla eğitime ihtiyaç duyulan bir noktadan mı? Kurallar hala kurallardır ve onlara uymanız beklenir, ama bizim spesifik bir vakayla nasıl ilgilendiğimiz içeriğe bağlı olarak değişebilir, ve yine, bu kiminle uğraştığımız ve onların oyunumuzdaki geçmişleri hakkında daha ete kemiğe bürünmüş bir versiyonunu ortaya çıkarmaları için Müşteri Destek ve Etkileşim ekiplerimizle konuşmamızın bize yardım ettiği nokta.
S: Peki ya Stardoll.com dışında yapılan kural ihlalleri?
C: Bunun olduğunun farkındayız. Bazen onları burada yaşanan aktivitelerle bağlıyoruz ve eyleme geçiyoruz. Eğer birisi size kuralları çiğnemekle alakalı başka bir platformdan yaklaşıyorsa ve onları raporlamak istiyorsanız, bizim burada olan her şeyi görmeye erişimimiz olduğu için onları buraya çekmek ve eylemin olduğu yerde raporlamak en iyisi. Sıkça bunlar aynı zamanda bir eyleme geçmeden önce kanıt topladığımız zamanda olduğumuz durumlar oluyor.
S: Stardoll ekibi tarafından kapatılan ama geri verilen hesaplar nasıl oluyor?
C: Spesifik bir diğer hesap hakkında o hesabın sahibi dışında kimseyle konuşamadığım için detaylara giremem. Bazen, geçmişte şu an kurallara aykırı olmayan sebeplerden kapatılmış hesaplar oluyor. Bazen, bir ekip üyesi hesabı kapatırken bir hata yapmış oluyor. Bazı zamanlar hesap kötü bir oyuncu tarafından ele geçirilip kapatılmış, ama gerçek sahibi için tekrardan açılmış oluyor. Bu çok nadir ve bu yaşandığında genelde anında diğerlerinden onların kapanan hesaplarını açmamızı ısrar eden dev mesaj akınları alıyoruz. Lütfen bunu yapmayın. Diğer bir hesabın tekrar açılmasında geçerli olmuş detayları bilmiyorsunuz ve Müşteri Destek ekibimize yıllar önce hile ile kopya yapan hesabınızın tekrar açılması konusunda kaba mesajlar göndermek, sadece yardım isteyen diğer dolların zamanını çalacak.
Raul, zaman ve bilgini ayırdığın ve Rachel'la GERÇEKÇİ OLmamıza yardımcı olduğun için teşekkürler."
Röportajın yer aldığı sayfaya gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yazının pek çok merak edilen noktaya parmak bastığını düşünüyorum. Umarım sizler için de faydalı olmuştur.
Kurallara hakim olmayanlar için çok yararlı oldu Özlem, şu kapatılan hesapları geri nasıl açtıklarını paylaşmamış ya onu merak ettim :D
YanıtlaSilBence bu roportaji her dilde yayinlamaliydi stardoll :D Cigneyen cok var. Ama bazi kurallar cok sacma sd'de. Ozellikle sansurlu kelimeler. Eski yasaklari guncellemeliler bence. :/
YanıtlaSil